Erfaring

Pernille startede i 1994 hos GN Store Nord og har siden siddet i forskellige marketingpositioner hos Schulstad Frost, Ideel Reklame og Marketing og Orkla Foods. Efterfølgende har hun haft toplederstillinger i TBWA & BBDO Denmark og i 2014 blev hun adm. direktør hos Danske Spil. En stilling hun stadig har, sideløbende med sin post som bestyrelsesformand hos Dansk Markedsføring.

Motivation

Pernille Wendel Mehl er en af branchens stærkeste marketingprofiler, der på kort tid har formået at bevæge sig flot op ad karrierestigen. Hun har indtaget rollen som CEO for Danske Spil, der det seneste år har høstet stor anerkendelse og digitale priser ved Danish Digital Awards. I løbet af sin karriere har Pernille vist sig som en profil med kommerciel tæft, der forstår at imødekomme og udnytte teknologiske muligheder og dertil lave disruption på både godt og ondt. Hun har spillet en stor rolle i Danske Spils digitale transformation og bevæget sig mod den omnichannel-oplevelse, som mange taler om, men kun få formår at levere. Hendes dertil store arbejde som formand for Dansk Markedsføring stiller hende skarpt i branchen. Med visionær flair tegner Pernille langsigtede strategier, som hædres både i branchen og på The M List 2020.

Hvad har været din største professionelle succes i 2019?

Fortsat at se en vækst i salget på vores mange digitale løsninger i såvel 2.000 retail butikker som i vores native apps, og at dette er båret af at vores løsninger netop tager udgangspunkt i at give kunderne en god spiloplevelse og være relevant i de enkelte touch points.

Hvad ville du gerne have gjort mere af i 2019?

Deltaget i flere af vores mange innovationsworkshops.

Hvad bliver din største marketingudfordring i 2020 hvis forudsigelserne om dårligere konjunkturer holder stik?

Balancere fastholdelsen og prioriteringen af kerneforretningen samtidig med, at vi står for at skulle i markedet med en lang række nye produkter, features og services, som også kræver store investeringer og hvor vi har ambitiøse business cases bag.

Hvordan forventer du, at din rolle vil forandre sig i 2020?

Endnu mere fokus på vores langsigtede forretningsudviklingen og compliance, så vi fortsat går forrest og sætter agendaen og markedets standarder for et godt og sundt spillemarked.

Vil FN’s verdensmål påvirke dit arbejde i 2020 – og i så fald hvordan?

Det gør det allerede, idet vi arbejder professionelt med initiativer, der er linket til verdensmålene for også der at bidrage til det samfund, vi er så vigtig en del af.

Hvis der var en i branchen du skulle give et skulderklap – hvem skulle det være og hvorfor?

Jeg vil gerne give bestyrelsen for Dansk Markedsføring et stort og fælles skulderklap for at have knokle med udviklingen af en helt ny strategi for vores fælles forening. Ambitionerne er høje, og det er deres engagement og niveau også! Tusind tak – jeg har nydt hver en time!