Erfaring

Peter startede sin rejse hos Saatchi & Saatchi som copywriter i 1995. Dernæst har han siddet som kreativ direktør hos bureauer som Agitator og Wibroe, Duckert & Partners. I 2011 gik rejsen til Mensch som partner, og i 2013 var han medstifter af Boye & Spellerberg, hvor han i dag sidder som Creative Director.

Motivation

Peter Boye er et velkendt navn i branchen, og ikke et overraskende et på dette års The M List. Med et imponerende CV, som lyder på flere ledende, kreative roller hos nogle af landets førende bureauer, står Peter som en erfaren og meget tung kreativ profil. Han skal anerkendes for sit høje drive og kreative evner, som i den grad har sat Boye & Spellerberg i spotlyset på den danske bureauscene. På trods af en af de mindre spillere på banen, har bureauet siden stiftelsen i 2013 hvert år formået at præsentere ekstrem flotte regnskaber og spændende koncepter. ”It takes two to tango” og uden Peters kreative mindset og visionære tilgang havde Boye & Spellerberg ikke stået, hvor det gør i dag. Derfor er Peter naturligvis igen at finde på dette års liste.

Hvad har været din største professionelle succes i 2019?

At Boye & Spellerberg har kunne holde kadencen med høj kvalitet i højt tempo.

Hvad ville du gerne have gjort mere af i 2019?

Jeg ville gerne have lært noget nyt.

Hvad bliver din største marketingudfordring i 2020 hvis forudsigelserne om dårligere konjunkturer holder stik?

At pleje bureauets gode omdømme med mere målrettet PR.

Hvordan forventer du, at din rolle vil forandre sig i 2020?

Den vil nok ikke forandre sig nævneværdigt.

Vil FN’s verdensmål påvirke dit arbejde i 2020 – og i så fald hvordan?

Et par af målene kunne godt påvirke hverdagen mere, end de har gjort hidtil. Men der er flere, vi har haft fokus på, allerede inden de blev til FN-mål.

Hvis der var en i branchen du skulle give et skulderklap – hvem skulle det være og hvorfor?

Mit skulderklap går til alle de udøvende kunstnere – musikere, komponister, skuespillere, instruktører osv. – der stiller sig til rådighed, så den kommercielle ”kultur” har forudsætningerne for at blive tålelig.