Erfaring

Peters marketingkarriere startede som marketingkoordinator hos Middelboe Agencies i 1996, og året efter tog han til Essilor Danmark. I dag kan han bryste sig af knap 21 år hos Arbejdernes Landsbank, hvor han siden 2012 har siddet som branding og kommunikationsdirektør.

Motivation

Det seneste års imponerende succeser hos Arbejdernes Landsbank har ført Peter Froulund direkte ind på The M List 2020. Samme år han selv fyldte rundt, kunne han fejre bankens 100-års jubilæum med store partnerskaber i gave. Peter har spillet en stor rolle i at bringe den mellemstore arbejderbank frem i lyset som sponsor af både sport, film og teater. Dette ved at gøre Arbejdernes Landsbank til storsponsor for herrelandsholdet i fodbold samt sikre bankens fortsatte partnerskab med både 3point.dk og BrøndbyLyd i 2020. Med et visionært syn og et stærkt strategisk marketing- og kommunikationsafsæt har Peter værdier som fællesskab og samarbejde i højsædet. Det ses både i reklamefilmen ”Bakker op om fællesskabet” samt i bankens kåring som danskernes foretrukne bank for 10. år i træk ifølge Voxmeter.

Hvad har været din største professionelle succes i 2019?

Jeg synes, vores fortsatte optimering af vores sponsorater er den største succes. Det er et område, hvor jeg er meget stolt af vores indsats og resultater.

Hvad ville du gerne have gjort mere af i 2019?

Jeg ville gerne have udviklet lidt flere nye koncepter, som vores filialer kan benytte. Det bliver helt sikkert fokus i 2020.

Hvad bliver din største marketingudfordring i 2020 hvis forudsigelserne om dårligere konjunkturer holder stik?

Det bliver at få vores brand til også at omfavne erhvervsvirksomheder. Det er et område, hvor vi vil satse mere, og hvor vores brand i dag ikke er tilstrækkelig mærkbart.

Hvordan forventer du, at din rolle vil forandre sig i 2020?

Min rolle vil være at skabe endnu mere rum til udvikling dels på eksisterende felter, men også på nogle vi ikke har udviklet så meget på tidligere.

Vil FN’s verdensmål påvirke dit arbejde i 2020 – og i så fald hvordan?

De kommer til at fylde meget både hos mig og hos mange andre. Vi vil skulle blive skarpere på hvilke mål, vi understøtter aktivt og hvorfor og hvordan. Det er et arbejde, jeg glæder mig meget til, og som allerede er godt i gang.

Hvis der var en i branchen du skulle give et skulderklap – hvem skulle det være og hvorfor?

Niels Folmann fra Danske spil. Han har gode indspark til hele diskussionen om spillereklamer. Det må være en svær position at skulle sidde i, men jeg synes, han forvalter den godt. Og det er sagt uden at tage stilling til hvad der skal ske med bettingreklamer generelt.