Erfaring

Rene startede sin karriere hos TNS Gallup i 2000 som Research Executive. Dernæst gik rejsen til Zapera, inden han landede stillingen som Region Business Intelligent Analyst hos Coca Cola. I 2010 tog han til Carlsberg, hvor han lige siden har bestredet flere højtsiddende stillinger. I 2019 blev det til VP, Commercial Development & Execution.

Motivation

René Fyrsterling pryder endnu en gang årets The M List. Dette skyldes ikke blot hans nye flotte stilling som VP, Commercial Development & Execution, men ligeledes hans strategiske forståelse og kommercielle sans for sund forretningsudvikling. Hos René ses der sjældne analytiske kompetencer, som, sammen med en dyb både markeds- og forbrugerforståelse, har spillet en betydelig rolle i udviklingen af mange af Carlsbergs kommercielle succeser. Med et stærkt afsæt i hele marketingdisciplinen og lange, dybe kendskab til FMCG-markedet, har René brygget vækst og fremgang hos det kendte danske bryggeri. For dette har René naturligvis igen fundet vej ind på The M List.

Hvad har været din største professionelle succes i 2019?

At vi igen i 2019 har leveret rigtig flotte resultater. Resultater som er opnået ved at have en klar strategi, omsat til konkrete aktiviteter. Vi har desuden sat en ny intern organisation, der i endnu højere grad skal sikre, at vi er i stand til at omsætte planer til handling og stærke resultater.

Hvad ville du gerne have gjort mere af i 2019?

At blive skarpere på fremtidens portefølje baseret på forbrugertrends og kundeprioriteter og derved være endnu bedre til at omsætte klare indsigter til eksekverbare planer.

Hvad bliver din største marketingudfordring i 2020 hvis forudsigelserne om dårligere konjunkturer holder stik?

Uafhængig af konjunkturer er vores ambition at sikre, at vi har en organisation i balance, så vi kan indfri vores mål om vækst på både top og bundline.

Hvordan forventer du, at din rolle vil forandre sig i 2020?

Jeg tror i virkeligheden ikke, at den vil forandre sig nævneværdig – det handler fortsat om at sikre et klart link mellem strategi og eksekvering, drive den kommercielle agenda og sikre, at det sker igennem klare processer.

Vil FN’s verdensmål påvirke dit arbejde i 2020 – og i så fald hvordan?

Bæredygtighed er et stort fokus i Carlsberg, og det vil det også være 2020, og forhåbentlig kommer vi i 2020 til at lancere endnu flere tiltag inden for bæredygtighed i tråd med vores “Together towards zero”-strategi.

Hvis der var en i branchen du skulle give et skulderklap – hvem skulle det være og hvorfor?

Der er mange, som fortjener et skulderklap, men ingen mere end mine dygtige kolleger.