Erfaring
Thomas startede karrieren som Creative Director hos Grey Aarhus i 1990, hvor han sad i seks år, indtil han flyttede til Københavnerafdelingen som Art Director. Her blev han allerede efter to år forfremmet til Creative Director. Efterfølgende sad han en kort periode som Art Director hos DDB, indtil han i 2000 blev ejer og kreativ direktør hos & Co.
Motivation
Som kreativ stjerne hos det prisvindende og succesfulde bureau & Co. er Thomas Hoffmann hverken til at komme udenom på den danske bureauscene eller The M List 2020. Det imponerende kreative niveau, bureauet har været garant for de seneste år, kan i høj grad tilskrives Thomas’ stærke kreative kompetencer og unikke målgruppeforståelse. Evner, der ligger til grund for målrettede og tankevækkende content-idéer og sikrer et højt kreativt niveau, der bygger på reelle indsigter. Resultatet er, at & Co. igen i 2019 er landets mest prisvindende bureau, og foruden blev det første danske bureau til at vinde ”Agency of the Year” ved Lovie Awards. Thomas må siges at have knækket koden, når det kommer til spændingsfeltet mellem kreativitet og distribution og sætter i den grad landets kreative barre højt.
Hvad har været din største professionelle succes i 2019?
At vi i 2019 blev Lovie agency of the year. Digitale europamestre er jo meget fedt, og at Webbie (VM) har os ranked som top 3 i verden. Når man er kreativ direktør – ja, så bliver man glad og stolt.
Hvad ville du gerne have gjort mere af i 2019?
Holdt fri 🙂
Hvad bliver din største marketingudfordring i 2020 hvis forudsigelserne om dårligere konjunkturer holder stik?
Det bliver jo at holde skruen i vandet. NoA er blevet en stor fantastisk velsmurt maskine på den gode måde, så at holde det kreative niveau i eventuelle nedgangsperioder er altid svært, selv om at det ikke burde være sådan.
Hvordan forventer du, at din rolle vil forandre sig i 2020?
Jeg forventer ikke, at den ændrer sig særligt meget. Vi er på rette spor på alle parametre, så det er for mig “bare” at fortsætte i samme spor.
Vil FN’s verdensmål påvirke dit arbejde i 2020 – og i så fald hvordan?
Ja. Som jeg skrev tidligere, så tror jeg på at 2020 bliver året, hvor vi ser mange brands tage action og gøre en reel forskel for planeten. Heri indgår FN´s verdensmål i høj grad. Større brands bliver nødt til at forholde sig til dem, om de vil det eller ej.
Hvis der var en i branchen du skulle give et skulderklap – hvem skulle det være og hvorfor?
Kan ikke pille en enkelt ud. Jeg vil gerne give samtlige af mine 160 kolleger i NoA et skulderklap og en kæmpekrammer.