Erfaring
Under sine studier trådte Anne Marie ind hos TDC, hvor hun de følgende godt knap 10 år avancerede internt og endte i en stilling som Senior Director, Head of Commercial Management. I 2015 rykkede hun videre til Nordea og et år efter til Nets Group som SVP, Commerciel Management. I dag sidder Anne Marie som COO & CMO hos Microsoft Denmark.
Motivation
I sommeren 2019 kom Anne Marie Kindberg til Microsoft Danmark, og dette med en karriere i det digitale, som har taget form hos nogle af landets største virksomheder inden for både FinTech, Banking og Telco. På mindre end to år har Anne Marie vist sig som den rette kvinde til at varetage ansvaret for it-firmaets daglige drift og go-to-market-strategi i Danmark, alt imens fokus på at understøtte partnerøkosystemet har stået højt på agendaen. Gennem passion, hårdt arbejde og en solid digital og strategisk tyngde formår Anne Marie at følge med tidens konstante udvikling og sætte sig i førersædet, når det gælder ambitiøse klimamålsætninger, nye teknologiske muligheder, værdigivende partnerskaber og engagerende lederskab. Anne Maries imponerende lederevner og store ansvar giver hende en flot debut på The M List.
HVAD HAR VÆRET DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SUCCES I 2020?
At indse hvor needed technology er og bruge det aktivt henover året. Alle virksomheder har accelereret deres brug af teknologi under coronakrisen, og vi har en kæmpe forpligtelse som tech-virksomhed til at hjælpe vores kunder med at accelerere deres digitale transformation. Fremtidens vindere afgøres af de digitale investeringer, virksomheder laver i dag. Det er en kommerciel mulighed for os, men reelt også et ansvar, som jeg synes, vi tager meget alvorligt.
HVAD BLIVER DIN STØRSTE PROFESSIONELLE UDFORDRING I 2021?
At sikre pace i vores eksekvering. It-branchen ændrer sig enormt netop nu. Blot et eksempel: Teknologi demokratiseres, og det der før var for få, er nu for mange. Tidligere talte alle om kunstig intelligens, men kun få anvendte det. Nu kan alle nemt subscribe til algoritmer, der bygger på kunstig intelligens. Vi har brug for ikke bare at lande det som budskab, men også sikre at mange aktiveres til at tage ny teknologi i anvendelse.
HVORDAN FORVENTER DU, AT DIN ROLLE VIL ÆNDRE SIG I 2021?
Anvendelsen af flere data direkte i linket mellem marketing og sales. Den gamle salgsmodel er død, og modern digital selling har marketing integreret direkte ind som en del af salgsmodellen. Det skal vi lande elegant og med maksimal effekt.
HVILKE TENDENSER I BRANCHEN VIL DU GERNE SE MERE AF I 2021?
Der er stadig virksomheder og bureauer, der har en arv, der gør, at den digitale eksekvering føles mere som “vi har samarbejdet med den digitale afdeling omkring det her”. Drop den digitale afdeling. Alle er digitale. Vi kan ikke skelne længere.
HVAD HAR VI LÆRT IGENNEM CORONAKRISEN OG DEN TRANSFORMATION, DEN HAR SKABT?
At mennesket er enormt tilpasningsdygtigt og altid er i udvikling. Vi har en kæmpe krise, men har samtidig accelereret den digitale transformation i mange virksomheder. Selve krisen er rædsom, men transformationen gør mig optimistisk.
HVEM I BRANCHEN FORTJENER ET SKULDERKLAP – OG HVORFOR?
Jeg møder virkelig mange dygtige mennesker hele tiden. Hos kunder, partnere, bureauer etc. Men hvis jeg kun skulle nævne én inden for marketing: Vores marketingchef i Microsoft DK, Malene Amini. Hun er en stjerne. Hvis jeg bad aftenbøn, ville hun være med i den.