Erfaring
Benjamin skød karrieren i gang som medstifter af det sociale gaming-netværk Muzui.com. Han har siden siddet i ledende roller hos Crips Social og TBWA, været grundlægger af Motley, som blev en del af Dentsu Aegis Network samt haft et år hos Wunderman Nordic. I 2019 var Benjamin medstifter af EDEN og sidder i dag som CEO og Partner hos NoA Connect.
Motivation
Som en visionær leder der ser forandring i øjnene, stod Benjamin Borch Hansen i spidsen for EDEN og er fortsat som CEO hos NoA Connect, der i 2020 opstod i fusionen mellem danske EDEN og norske Proletar. Benjamin står hermed i front for et af de hurtigst voksende konsulentbureauer inden for marketing i Danmark, og har på kort tid opbygget en profitabel forretning med et talentfuldt fælleskab omkring sig. Mens flere i branchen det seneste år kun lige har holdt sig oven vande, har NoA Connect haft vind i sejlene og blæst derudaf. Dette kan bl.a. tilskrives Benjamins blik for at forbinde branding og salgsaktivering samt at holde trit med teknologiens udvikling, alt imens både kunder og medarbejdere er i fokus. Benjamin har bestøvet NoA Connect med unikke strategiske og digitale evner og er derfor igen at finde på The M List.
HVAD HAR VÆRET DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SUCCES I 2020?
Vi har udviklet et fællesskab med den største talentmasse, jeg har været med til i min karriere. De har i bytte udviklet et af de hurtigst voksende konsulentbureauer inden for marketing. Det kan man kun være stolt over.
HVAD BLIVER DIN STØRSTE PROFESSIONELLE UDFORDRING I 2021?
Der er mange før os, som er lykkedes med at bygge en profitabel forretning med 20 mand. De næste 20 er eksponentielt sværere. Det er her vores organisationsmodel for alvor skal testes.
HVORDAN FORVENTER DU, AT DIN ROLLE VIL ÆNDRE SIG I 2021?
Vores filosofi for strategi, organisation og ledelse er baseret på forandringens konstanthed. Marketing og mennesker er komplekse, så vores strategi er vores organisation. Min fortsatte rolle vil derfor være at bevare sammenhængen i vores flydende fællesskab, så den skaber mest mulig værdi for medarbejderne og kunderne.
HVILKE TENDENSER I BRANCHEN VIL DU GERNE SE MERE AF I 2021?
Der er en spirende tendens til at adskille rådgivning fra implementering, som jeg støtter op om. Det kan være fristende at vælge en stærk implementeringspartner til opgaver up-stream, men det kan næppe kaldes uvildigt, ligesom teknologiens præmisser alt for ofte bliver drejebogen for kundens operatingmodel.
HVAD HAR VI LÆRT IGENNEM CORONAKRISEN OG DEN TRANSFORMATION, DEN HAR SKABT?
Har der været en corona-skabt transformation af marketing? Der er flere, der arbejder hjemmefra og e-commerce er accelereret, men det er bare forandringer. Forandring er konstant. Succesfulde marketing-transformationer er aldrig radikale og pludselige, men resultatet af små ændringer over længere tid. Undtagen i award shows.
HVEM I BRANCHEN FORTJENER ET SKULDERKLAP – OG HVORFOR?
Det er altid svært, da jeg helst ikke vil nævne kolleger og kunder, som ellers konstant imponerer. Så mit skulderklap går til alle i marketing, hvis arbejde ikke er digitalt. Ikke er skalerbart. Ikke automatiserer. Ikke leveres i real-time. De er en vigtig del af vores fælles økosystem, hvis der skal være balance.