Erfaring
Bjarke har en uddannelse inden for E-business fra IT-Universitetet i København og satte skub i karrieren hos hhv. Børsen og eCapacity, senest som Senior Consultant. Efterfølgende har han siddet som Head of e-commerce hos Saint-Gobain Distribution Denmark og som Head of Digital hos Satair. I dag sidder Bjarke som CEO hos Go Autonomous™.
Motivation
Bjarke Ruse Sejersen er en af de yngre profiler i branchen og på årets The M List. Ikke desto mindre bærer han en af Danmarks fremmeste kommercielle og digitale hjerner. Bjarkes evne til at navigere i spændingsfeltet mellem digital, e-commerce og marketing har gennem årerne vist sig succesfuldt for større danske og udenlandske virksomheder, som han har taget med på digitale rejser, hvor e-commerce, omnichannel og digitale kunderejser har været hoveddestinationer. Disse tæller både Saint-Gobain og Satair, hos hvilke Bjarke har stået bag globale e-commerce-setups, nytænkende digitale strategier og digitale transformationer. Bjarkes flair for at levere vindende cases inden for digital transformation i B2B-regi tildelte ham i 2020 DDA-prisen som årets digitale profil samt har landet ham hans første plads på The M List.
HVAD HAR VÆRET DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SUCCES I 2020?
Satair gik i Q1 live med en e-commerce-platform, der satte helt nye standarder for digitale løsninger i branchen. At vi som virksomhed, team og jeg selv personligt fik flere flotte anerkendelser ved Danish Digital Awards hjalp bestemt også til at gøre året til noget helt særligt.
HVAD BLIVER DIN STØRSTE PROFESSIONELLE UDFORDRING I 2021?
Skiftet fra en stor global virksomhed til egen startup, er uden tvivl min største udfordring til dato. Det at få samlet et team af ekstraordinære talenter og få skabt en balanceret diversitet og en high performance kultur inden for et område, hvor 9 ud af 10 er mænd, bliver en spændende rejse.
HVORDAN FORVENTER DU, AT DIN ROLLE VIL ÆNDRE SIG I 2021?
I Saint-Gobain og Satair var min rolle at skabe forandringer indefra ved hjælp af nye måder at arbejde og tænke på samt teknologisk enablement. Nu skal jeg sammen med mit team i Go Autonomous™ forsøge, at skabe samme ambitiøse forandringer, men nu som rådgiver og sælger fra en produktvirksomhed.
HVILKE TENDENSER I BRANCHEN VIL DU GERNE SE MERE AF I 2021?
Coronakrisen har gjort, at flere danske virksomheder investerer i markant større og mere koordinerede digitale tiltag, frem for projekter med fokus på hurtig ROI. Hvis 2021 bliver “the new new normal”, håber jeg, at vi vil opleve bestyrelser og virksomhedsledere, der også fremover tør tage beslutninger, som vil kunne skabe en langsigtet gevinst.
HVAD HAR VI LÆRT IGENNEM CORONAKRISEN OG DEN TRANSFORMATION, DEN HAR SKABT?
Alt det vi godt vidste ville blive normalen i en mere digital verden, blev bekræftet inden for få måneder. Det blev tydeligt, at den operating model, som flere virksomheder har praktiseret – til trods for den digitale udvikling – er død. Jeg tror, at vi kommer til at se mange flere reelle digitale transformationer i de kommende år.
HVEM I BRANCHEN FORTJENER ET SKULDERKLAP – OG HVORFOR?
Jeg har arbejdet tæt sammen med Christian Agger i de sidste 10 år. Udover at være et fantastisk menneske formår Christian altid at skabe en kultur, hvor det at tage beslutninger for en leder eller medarbejder virker enkelt og trygt. Det er hemmeligheden bag flere af Christians succeser. Derfor skal Christian have et velfortjent skulderklap!