Erfaring
I 2004 startede Christian i en stilling som Regional Business Intelligence Analyst hos The Coca-Cola Company, hvorefter han tog turen forbi både Danski, TDC, YouSee, eCapacity og Saint-Gobain Distribution, inden han blev VP, Head of Digital & Business Transformation hos Satair. I april 2020 rykkede han til sin nuværende stilling hos Telia.
Motivation
Med et CV der bugner af ledende roller inden for digital transformation, og strategi- og forretningsudvikling, indtager Christian Agger igen en plads på The M List. Christian har gennem karrieren været godt omkring alle aspekter af digitale forretningsudfordringer, og erfaring, talent og vision er forenet i Christians DNA. Foruden opbygning og implementering af succesfulde digitale transformationer hos bl.a. Satair og Saint-Gobain Distribution, der var med til at øge det digitale salg, har han løbende inkasseret en række flotte digitale anerkendelser og awards. Nu, mindre end et år inde i stillingen som Country Head of Digital, Experience and Analytics hos Telia, kan han bryste sig af at have taget teleselskabet gennem en admirabel intern transformation. Christians strategiske øje for digital udvikling har igen sat ham på The M List.
HVAD HAR VÆRET DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SUCCES I 2020?
Min største succes har været at komme ind i en ny virksomhed og på kun seks måneder at identificere kerneproblemerne, sætte det rigtige team, bygge planer, lave en ny webshop og sætte skub i en transformation.
HVAD BLIVER DIN STØRSTE PROFESSIONELLE UDFORDRING I 2021?
At lykkes med en kompleks digital transformation på kort tid, samtidig med vi skal bygge en ny stærk position og sælger mere end nogensinde før. Det bliver hårdt, og det vil ikke kunne lade sig gøre uden det stærke team, jeg har omkring mig!
HVORDAN FORVENTER DU, AT DIN ROLLE VIL ÆNDRE SIG I 2021?
Jeg kommer til at fokusere mere på ledelses- og transformationsrollen. Især change management bliver essentielt at lykkes med – så alle kommer med om bord.
HVILKE TENDENSER I BRANCHEN VIL DU GERNE SE MERE AF I 2021?
Mere brug af data og indsigter til at skabe den bedste brugeroplevelse. Ikke kun i snak – men i rigtige actions der gør en forskel. Og så vil jeg rigtigt gerne se nogen, der knækker omnichannel-koden og gør noget helt unikt!
HVAD HAR VI LÆRT IGENNEM CORONAKRISEN OG DEN TRANSFORMATION, DEN HAR SKABT?
At man som virksomhed skal være agil og kunne omstille sig lynhurtigt. Og at man skal bruge tid på at forstå, hvad coronakrisen betyder for ens virksomhed i alt fra logistik og distribution til digitalisering og strategi.
HVEM I BRANCHEN FORTJENER ET SKULDERKLAP – OG HVORFOR?
Jeg synes, Jimmi Eriksen fra Isobar fortjener et skulderklap. Altid med en dyb indsigt i kundens forretning, altid klar til at udfordre, altid bund reel og gør hvad der skal til for vi lykkes sammen!