Erfaring
I 1999 startede Christian som Sales Executive hos IBM. Siden da har han siddet i kommercielle roller hos bl.a. Adapt, Rambøll Management Consulting og Addition. Christian blev i 2011 Director of Sales and Marketing hos Pentia, hvor han i dag er CCO og partner. Derudover har han siden august 2020 siddet som bestyrelsesformand hos Klausen + Partners
Motivation
Født ud af Sitecore har Pentia gennem årerne vundet nationalt indpas som et prisvindende digitalt konsulenthus. Som kommerciel frontfigur med ansvar for ekstern strategi og branding, salg, marketing og kommunikation har Christian Ruud haft en afgørende rolle i bureauets vækstrejse, og har med sin digitale forståelse og passion været med til at tage Pentia til det næste niveau inden for digital bureaudrift. Dette bl.a. qua en dyb kundeindsigt, strategisk forretningsforståelse og digital eksekveringskraft samt lang erfaring med at opbygge gode kunderelationer. 2020 har for Pentia været et interessant og vindende år med opkøb af både Inovo og Klausen + Partners. The M List ser frem til at følge Christians rejse og byder ham velkommen på 2021-listen.
HVAD HAR VÆRET DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SUCCES I 2020?
Vi er i Pentia lykkes med at omstille os under Corona samtidigt med, at vi har transformeret os i et udfordrende marked. Det så vi allerede effekterne af i starten af 2020, og på trods af Corona har vi haft modet til at opkøbe virksomheder, der fortsat styrker vores positionering, bl.a. det strategisk stærke bureau Klausen + Partners.
HVAD BLIVER DIN STØRSTE PROFESSIONELLE UDFORDRING I 2021?
Vi har stadig meget arbejde forude i at sikre vores egen transformation, men den største udfordring – og den, der ligger mig mest på sinde – er at hjælpe Pentias kunder med at ændre mindset. Vi skal forkorte tiden fra strategi til handling. Pentia vil være en strategisk handlekraft for de kunder, der vil forretningsudvikle med mærkbar effekt.
HVORDAN FORVENTER DU, AT DIN ROLLE VIL ÆNDRE SIG I 2021?
Marketing vil fylde mere i Pentia, fordi det nu for alvor er strategisk forankret. Og det gælder ikke kun i Pentia, men også ude hos vores kunder, der lige som os har brug for at generere flere forretningsresultater af deres marketingindsatser. Her kommer vi på markedet med nogle stærke koncepter.
HVILKE TENDENSER I BRANCHEN VIL DU GERNE SE MERE AF I 2021?
Jeg ser et behov for, at konsulenthuse bliver bedre til kontinuerligt og reelt at skabe forretningsværdi for deres kunder. Ikke kun at snakke om strategi, brugere eller teknologi, men omsætte det til mærkbare resultater. Reel digital forretning kommer af at løfte alle tre lag samtidigt. Det koster for meget tid at tænke og arbejde i siloer.
HVAD HAR VI LÆRT IGENNEM CORONAKRISEN OG DEN TRANSFORMATION, DEN HAR SKABT?
Vi har bevist, at vi kan mere, end vi tror. Sammen med kunder har vi fundet svar i en svær tid ved at være konstruktive og drive projekter fremad. Det er bemærkelsesværdigt, og det vil vi lade os inspirere af. Som ledelse har vi fundet balance i a t designe en arbejdsuge, alle kan trives i, på afstand. Det fysiske må aldrig helt forsvinde.
HVEM I BRANCHEN FORTJENER ET SKULDERKLAP – OG HVORFOR?
Alle, der har turdet handle i en svær tid. Det er let at finde en undskyldning for at bremse op og se tiden an, men de, der modigt har rykket sig, vil stå som vindere i et nyt marked. Corona har været en anledning til at blive (mere) digitale, hurtigt. De, der greb den, står bedre i krisen, men også bagefter. Det er det, kunderne gerne vil.