Erfaring
Dorthe startede sin karriere hos Kunde & Co., inden hun rykkede videre til Novozymes og Flügger Group. Hun tilbragte derefter en fireårig periode hos Danske Bank, og i september 2020 takkede hun ja til en stilling hos Alm. Brand som Marketing & Digital Sales Director (CMO)
Motivation
Dorthe Krogh Jensens professionelle virke kredser i høj grad om branduniverset og den gode historie, der fanger og fastholder kunden – og en god historie er netop, hvad Dorthes karriere har taget form som. Med et CV, der vidner om en flot karriere på bureau- og kundesiden, har Dorthe skabt stærke kampagneuniverser, senest med NorthSide-kampagnen for Danica og June-kampagnen for Danske Bank, som resulterede i en fordobling i kundetilgangen og en tredobling i indbetalingerne. Dorthe er en fremadstormende marketer, som med erfaring fra en række anerkendte virksomheder har bragt sig op i sværvægtsklassen, når det kommer til at udfordre på marketingfronten. I 2020 blev hendes indsatser anerkendt med en flot, ny rolle hos Alm. Brand, som The M List ser frem til at følge. Velkommen tilbage på listen, Dorthe!
HVAD HAR VÆRET DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SUCCES I 2020?
Med et stærkt team at lykkes med at skabe effekt ved at højne kreativitet for at skabe øget brugerinvolvering og indlevelse. Kreativitet bygget på adfærdsindsigter og brandet’s DNA. 2020 bød på to centrale cases, som jeg vil fremhæve “Danica Pension Northside 2049” og “June by Danske Bank” med “James & June”-aktiveringen.
HVAD BLIVER DIN STØRSTE PROFESSIONELLE UDFORDRING I 2021?
Jeg er netop startet i nyt job, så helt klart at få branchen ind under huden. Derudover sammen med et stærkt team på tværs af Alm. Brand, at få defineret en fremtidig ledestjerne, så vi får et tydeligt ”Why” internt såvel som eksternt. Styrke den proaktive kundedialog, hvor vi er kommet et godt stykke, men har endnu højere ambitioner.
HVORDAN FORVENTER DU, AT DIN ROLLE VIL ÆNDRE SIG I 2021?
Som nævnt er jeg ny i rollen, men jeg forventer min rolle bevæger sig mere væk fra at drive en afdeling til sammen på tværs af Alm. Brand at drive indsatser på tværs, for at forbedre brand- og kundeoplevelsen.
HVILKE TENDENSER I BRANCHEN VIL DU GERNE SE MERE AF I 2021?
Der er flere, men én tendens der fylder meget hos mig for tiden er et styrket fokus på positionering og værdien af at være tro mod denne i hele virksomhedens værdikæde.
HVAD HAR VI LÆRT IGENNEM CORONAKRISEN OG DEN TRANSFORMATION, DEN HAR SKABT?
Udover øget respekt for skolelærere, så vigtigheden af sammenhold både socialt og fagligt trods afstand. Men også værdien af et endnu mere fleksibelt arbejdsliv med en kombination af hjemmearbejde, hvor effektiviteten er i top på to do’s kombineret med fysisk tilstedeværelse i særdeleshed omkring tiltag i opstartsfasen.
HVEM I BRANCHEN FORTJENER ET SKULDERKLAP – OG HVORFOR?
Mine nye kolleger i Alm. Brand, som har været super søde til at tage imod mig. Men også de stærke marketers i Danske Bank, som har haft nogle svære år og fortsat har. De har brug for et kulderklap og et godt kæmpet med på vejen.