Erfaring
I 2004 startede Joacim i en rolle som Management Consultant hos DXC Technology, inden han blev forfremmet til Account Executive. Han kom til Valtech i 2006 i en stilling som Engagement Manager og har siden administreret forskellige roller, inden han i 2019 blev udnævnt til Global Chief Growth Officer.
Motivation
Med stor strategisk gennemslagskraft indtager Joacim M. Jeppesen igen i år en plads på The M List. I sin tid hos Valtech har Joacim med stor succes løftet det faglige niveau, og med forretningsudvikling og digital innovation i højsædet er han lykkedes med at hente stærke resultater hjem til det digitale bureau. Blandt Joacims succeser er den stærke og velfungerende organisation i Nordamerika, som vokser med imponerende hast samt arbejdet med at positionere Valtech som kundens foretrukne transformationspartner. Med Joacim i front på vækstindsatserne er Valtech kommet godt ud af 2020 med en stærk markedsposition og et godt momentum. Joacim har talent for at drive dybe transformationsprocesser, som forløser forretningspotentialer, og det har gjort ham til en notabel profil, som bliver spændende at følge fremadrettet.
HVAD HAR VÆRET DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SUCCES I 2020?
Bidraget til bevarelse af en stærk markedsposition med god momentum og fine resultater trods coronakrisen.
HVAD BLIVER DIN STØRSTE PROFESSIONELLE UDFORDRING I 2021?
Den videre udbygning af vores positionering som den foretrukne digitale partner for førende virksomheder i alle eksisterende markeder – samt et par nye.
HVORDAN FORVENTER DU, AT DIN ROLLE VIL ÆNDRE SIG I 2021?
Mere fokus på globalt samspil, fælles fodslag og frigørelse af synergier på tværs af Nordamerika, Latinamerika, Europa og Asien.
HVILKE TENDENSER I BRANCHEN VIL DU GERNE SE MERE AF I 2021?
At sikre sig, at der altid er substans bag store ord som “experience” og “transformation”, hvis de benyttes. Alternativt, så kald blot en spade for en spade, hvilket nogen gange er præcist det værktøj, der er brug for.
HVAD HAR VI LÆRT IGENNEM CORONAKRISEN OG DEN TRANSFORMATION, DEN HAR SKABT?
At alfa omega for fremtidens vindervirksomheder ikke alene er baseret på deres evner og vilje til at investere i digitale aktiver, men også at skabe en organisation og kultur, der kan omstille sig hurtigt til det uforudsigelige.
HVEM I BRANCHEN FORTJENER ET SKULDERKLAP – OG HVORFOR?
Alle jer, der har knoklet i år for at få tingene til at hænge sammen. 2020 har ikke været et år på frihjul.