Erfaring
Lars’ karriere inden for healthcare-branchen startede i 1999 hos Maersk Medical. Herefter rykkede han til Unomedical og senere Ambu, hvor han i knap seks år havde sin gang i flere VP-marketingstillinger. Siden 2014 har Lars sat sit præg på 3Shapes
Motivation
Lars Christian Lund sidder med et ansvar, der kræver at have fingeren på pulsen og bevare overblikket, alt imens kommercielt fokus og stærke innovative kompetencer er væsentlige succeskriterier. Lars’ indsatser er det seneste år kommet til udtryk i flotte resultater, et øget fokus på digital udvikling og nye globale initiativer som bl.a. Total Tech Week, der viser 3Shapes nyeste og bedste løsninger med det formål at forbedre branchens fagfolks måde at behandle og øge kvaliteten af deres arbejde vha. digital teknologi. Uanset om det gælder nye måder at skabe forretningsvækst eller at optimere og omlægge marketingstrategier, er tæt samarbejde, agil ledelse og teknisk finesse Lars’ omdrejningspunkt. 3Shape ser fortsat stigende vækst, og Lars er derfor både at finde på The M List 2021 og på bruttofeltet over landets skarpeste CMO’er.
HVAD HAR VÆRET DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SUCCES I 2020?
Forøgelse af vores salg i et nedadgående marked, øgning af leads med 182 %. Styrkelse af uhjulpet kendskab, så vi i dag er nummer 1 på tværs af vores 21 største markeder.
HVAD BLIVER DIN STØRSTE PROFESSIONELLE UDFORDRING I 2021?
Øge konverteringsraten på leads gennem marketing automation og i samspil med salg.
HVORDAN FORVENTER DU, AT DIN ROLLE VIL ÆNDRE SIG I 2021?
Jeg vil komme endnu tættere på vores salgsorganisation og vil lede ændringen i vores mindset, så vi fortsætter den digitale investering, også når der er en vaccine imod COVID-19, så vi ikke bare gør som før igen.
HVILKE TENDENSER I BRANCHEN VIL DU GERNE SE MERE AF I 2021?
Øget effektmåling. Øget digitalisering. Øget internationalt perspektiv. Fokus på marketings rolle som vækst-driver.
HVAD HAR VI LÆRT IGENNEM CORONAKRISEN OG DEN TRANSFORMATION, DEN HAR SKABT?
Vi har lært, at vi kan gøre mere med mindre, og at den største barriere for digitalisering er inden i os selv som virksomheder i form af vanetænkning. Kunderne er klar.
HVEM I BRANCHEN FORTJENER ET SKULDERKLAP – OG HVORFOR?
Det gør alle de dygtige folk, der er blevet ramt af nedskæringer som en konsekvens af COVID-19.