Erfaring
I 2000 startede Lars i en stilling som Strategic Planner hos Uncle Grey. Siden har han været forbi både MEC og Envision, inden han startede sin rejse hos Grey Group EMEA. Lars sidder i dag som Creative Chairman & CSO hos Grey Group.
Motivation
Lars Samuelsen er en sværvægter på den danske reklamescene. Han bevæger sig i spændingsfeltet mellem marketingstrategi og digital forretningsudvikling, og har gennem tiden skabt reklameuniverser, der har givet genklang i branchen. 2020 har været endnu et godt år for Lars. Foruden en genforening med Mads Mikkelsen i Carlsberg-universet i en kampagne, der løber af stablen i 2021, har det budt på kampagnen ”The Whopper Reply” for Burger King – en kampagne som fastslår fastfood-kædens ry som ”marketingklassens frække dreng”. Dertil viser nye tal, at kampagnen for Børns Vilkår og Egmont Fonden, som befinder sig i aktivismelejren, har nået et reach på to mio. danskere på blot 24 timer. Lars skal anerkendes på The M List 2021 for sit mod, sin faglighed og sin evne til at tænke langt ud af boksen.
HVAD HAR VÆRET DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SUCCES I 2020?
Bidrage til at bureauet er kommet godt igennem et meget specielt år. Hvor det på trods af omstændighederne er lykkes at skabe kreativt interessant og effektivt arbejde, samt budt velkommen til en række nye spændende internationale brands.
HVAD BLIVER DIN STØRSTE PROFESSIONELLE UDFORDRING I 2021?
Sammen med resten af Uncle Grey glæder jeg mig til at kommer nærmere vores nye venner fra AKQA. I særdeleshed ser jeg frem til at lære en masse dygtige mennesker at kende og i fællesskab udvikle innovative løsninger for vores samarbejdspartnere.
HVORDAN FORVENTER DU, AT DIN ROLLE VIL ÆNDRE SIG I 2021?
Med den forestående fusion mellem AKQA og Grey vil 2021 formentligt byde på en række forandringer, så det bliver helt sikkert ikke kedeligt.
HVILKE TENDENSER I BRANCHEN VIL DU GERNE SE MERE AF I 2021?
I de seneste par år virker det til, at der kommer spændende og innovativt arbejde fra en bredere skare af bureauer (små som store). Jeg håber, at denne tendens accelererer og at vi også i det kommende år vil ser godt arbejde fra nye steder.
HVAD HAR VI LÆRT IGENNEM CORONAKRISEN OG DEN TRANSFORMATION, DEN HAR SKABT?
At gode ideer fungerer lige godt før, under og efter en krise og at virksomhederne, der har modet til at eksekverer på dem kommer styrket ud på den anden side.
HVEM I BRANCHEN FORTJENER ET SKULDERKLAP – OG HVORFOR?
Uncle Grey’s kulturminister (og kok) Eric, der med sin fantastiske mad og endnu mere fantastiske humør har holdt modet oppe for hele bureauet og forkælet os igennem krisen. Tak, min ven.