Erfaring
I 2019 var Lasse medstifter af designfirmaet Manyone, hvor han lige siden også har siddet som Co-CEO. Det er ikke Lasses første CEO-post, da han i løbet af sin karriere bl.a. har siddet som Regional Managing Director hos Designit Denmark, direktør hos Creuna Aarhus og Managing Director hos det daværende bureau SHRPA.
Motivation
Kun de færreste i branchen kan følge med, når Lasse Jensby Dahl tager sin sociale og ledelsesmæssige flair i den ene hånd og sin strategiske force og sans for forretningsperformance i den anden. Således har Lasse flere gange fremtryllet innovation, digitale transformationer og stærke fælleskaber og placeret danske bureauer i det internationale søgelys. Lasse har gjort det igen: På kort tid har han opbygget et strategisk designfirma, som både tør og formår at tænke stort samt arbejde med komplekse udfordringer og kunder. Dette har positioneret Manyone som et strategisk og innovativt hus og landet dem kunder som Ørsted, Telia, GN og senest Novo Nordisk. Selv i en COVID-19-præget tid evner Lasse at drive en succesful forretning, som endnu ikke har nået
slutdestinationen på deres vækstrejse. Lasse har igen fundet vej til The M List
HVAD HAR VÆRET DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SUCCES I 2020?
At Manyone er lanceret og vokset 40 % det første år. At vi har samlet fantastiske mennesker og danske og internationale kunder fra øverste hylde. Jeg er utroligt stolt af alle i Manyone. Vi er kommet uhyre stærkt igennem en COVID-19-krise, og vi er samtidig godt på den anden side af en honeymoon effekt – uden at tabe momentum og tyngdekraft.
HVAD BLIVER DIN STØRSTE PROFESSIONELLE UDFORDRING I 2021?
Et pulserende internationalt marked som formentlige stadig skal orientere sig i en COVID-19-virkelighed – og stadig vækste strategisk. For Manyone bliver det “all about people” – vores kunder og vores folk. Nye måder at arbejde på, nye fællesskaber – og nye måder at sikre vækst for vores kunder. What got us here, won’t get us there.
HVORDAN FORVENTER DU, AT DIN ROLLE VIL ÆNDRE SIG I 2021?
I år forventede jeg mere strategisk arbejde for vores kunder, og det holdt til fulde stik. Næste år er vi tilstede på væsentligt mere end vores otte kontorer rundt i verden – og hvis COVID-19 tillader det, så er jeg forhåbentligt mere ude i vores markeder rundt omkring i verden. Krydser fingre.
HVILKE TENDENSER I BRANCHEN VIL DU GERNE SE MERE AF I 2021?
Større behov for strategisk udvikling, samtidig med at der skal eksekveres. Virksomheder bør orientere sig mere explorativt – og samtidig være mere resistente i et ekstremt volatilt marked. Fantastisk udfordring. Fantastisk potentiale. Inklusion og diversitet er strategiske fokusområder i Manyone. Jeg håber, det spreder sig i hele branchen.
HVAD HAR VI LÆRT IGENNEM CORONAKRISEN OG DEN TRANSFORMATION, DEN HAR SKABT?
At krise og vækst ikke har en uniform kurve. Lige nu vækster og dør virksomheder i samme branche. Forskellen er evnen til at adaptere og reagere hurtigt nok. Samtidig har vi set en smuk blanding af virtuelt, digitalt og fysisk – og det udløser et kæmpe potentiale. Det handler om adaptive brands, adaptive organisationer.
HVEM I BRANCHEN FORTJENER ET SKULDERKLAP – OG HVORFOR?
Klart Rasmus Arendt Nielsen (Brandheroes) for at være et af de store unge talenter – og så en af de lidt mere modne: Lars Holm Marcher (MarcherMarkholt), for solidt stadig at finde og udløse det bedste talent i vores branche. Begge personer er ikke bare fagligt fantastiske, men også ydmyge og utroligt sympatiske mennesker.