Erfaring
Line startede som kreativ chef og kommunikationsansvarlig hos Øst for Paradis og sad efterfølgende hos hhv. den online webshop Lazylazy.com og AU Center for Entreprenørskab og Innovation. I 2013 blev hun ansat hos hummel, senest som E-commerce Manager og i 2016 tog hun til Bolia.com, hvor hun i dag er International Marketing & Omnichannel Director.
Motivation
Det er ikke gået stille for sig hos Bolia det seneste år, og det skyldes til dels Line Bering Larsens høje tempo, omstillingsparathed og fokus på digital marketing og førsteklasses kundeoplevelser. Med digitalt blod på tanden og den fulde marketingdisciplin godt inde under huden lancerede Bolia med Line i front i 2019 et nyt marketingunivers, som har taget design- og møbelvirksomheden med på en spændende rejse. 2020 har budt på et flot, stigende salg og øget ROAS, som tilmed har taget positiv fart efter COVID-19. Line ser bestandigt fremad og evner at bibeholde positivitet, kreativitet og digital innovation i centeret af hendes arbejde – også når det ser sort ud. Mens Bolia fejrer 20 år på markedet med nydeligt regnskab og positiv vækst, hyldes Line med endnu en plads på The M List.
HVAD HAR VÆRET DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SUCCES I 2020?
Jeg troede længe, at det var vores nye visuelle univers, der havde fantastisk stor, positiv effekt i både ind- og udland, men SÅ fulgte et vildt forår, hvor vi navigerede i at arbejde dag og nat på at lukke ned for halvdelen af vores butikker i Europa, boostede vores omsætning og meget mere – mens humøret var i top. Dét var vildt!
HVAD BLIVER DIN STØRSTE PROFESSIONELLE UDFORDRING I 2021?
Vi elsker Europa, men er klar til at indtage endnu mere, så den største, spændende udfordring bliver at afsøge nye muligheder og dét særligt online i den store verden – og vi er allerede godt i gang.
HVORDAN FORVENTER DU, AT DIN ROLLE VIL ÆNDRE SIG I 2021?
Jeg arbejder i en fantastisk organisation, hvor silo-tænkning er bandlyst. Derfor er min rolle enormt elastisk, og jeg har en finger med i alle kommercielle beslutninger sammen med mine kolleger. Så jeg forventer mere af det samme – og med en hældning mod den digitale udvikling, hvor potentialerne og mulighederne jo er enorme.
HVILKE TENDENSER I BRANCHEN VIL DU GERNE SE MERE AF I 2021?
Fokus på bæredygtighed – og det starter hos branchens kunder, men skal faciliteres af branchen. Bæredygtighed er en svær størrelse, fordi mange efterspørger den, men det er svært at kommunikere. Og her skal vi øve os i relevant og forståelig kommunikation, der skaber genklang hos kunderne.
HVAD HAR VI LÆRT IGENNEM CORONAKRISEN OG DEN TRANSFORMATION, DEN HAR SKABT?
Vi lærte lynhurtigt, at alt kan foregå digitalt og lynhurtigt, men det affødte også en anden strømning: Mange menneskers prioriteringer har ændret sig. Det nære og varige kommer til at betyde mere, og kunderne kræver transparens og gennemsigtighed. Relevans bliver vigtigere for kunderne end nogensinde før.
HVEM I BRANCHEN FORTJENER ET SKULDERKLAP – OG HVORFOR?
Det gør vores venner hos Uncle Grey, Dentsu Aegis og Vertica, der har været med på hele dette års vilde rejse. Som den sene fredag aften i marts, hvor vi hastigt måtte lukke produktionen af vores AW-photoshoot, og Uncle Grey fik bremset et helt photocrew – midt i Sverige – inden grænseluk. Det blev et fotoshoot, vi aldrig glemmer!