Erfaring
Line startede for alvor sin karriere, da hun i 2004 rykkede til Maybelline New York, hvor hun tilbragte de næste knap tre år. Hun startede derefter hos Colgate Palmolive, hvor hun bl.a. var Nordic Marketing Manager, og i 2013 kom hun til Muuto, hvor hun i dag er Marketing Director.
Motivation
Tocifrede vækstrater, international anerkendelse og en positionering af Muuto-brandet som et nyt globalt varemærke inden for dansk design er blot udsnit af de resultater, som Line Brockmann Juhl har været med til at lande. Line forbinder det kommercielle med det kreative, og har været med til at forme en virksomhed, der har været på en spændende rejse fra startup til en veletableret og hurtig voksende forretning på tværs af landegrænser. Line har sat sit præg på Muutos marketingmaskine som en vigtig vækstaccelerator med stærke kreative udtryk og positioneret sig selv som leverandør af innovative løsninger, som gennem årene har sikret Muuto fremdrift. Line bydes igen velkommen på The M List, hvor hun i år anerkendes for sin faglighed og indsats med at markere Muuto som et anerkendt og globalt designbrand.
HVAD HAR VÆRET DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SUCCES I 2020?
Jeg er vanvittig stolt af teamets indsats, der lykkedes med at nå vores mål om at lancere vores første to flagship-stores og et omfattende digitalt projekt – og holde driften af eksisterende planer. Alt dette i den udfordrende kontekst COVID-19 har budt os. En succes at få bekræftet at vores strategi er rigtig og holder igennem en krisetid.
HVAD BLIVER DIN STØRSTE PROFESSIONELLE UDFORDRING I 2021?
Selvom strategi-fundamentet holder, så forventer jeg, at første halvdel af 2021 fortsat kræver fokus på agilitet i den taktiske eksekvering. Som global virksomhed med medarbejdere og kunder over hele verden, bliver det også en udfordring at holde fast i den personlige relation og stærke virksomhedskultur, når vi ikke mødes, som vi plejer.
HVORDAN FORVENTER DU, AT DIN ROLLE VIL ÆNDRE SIG I 2021?
I stigende grad er marketingrollen blevet mere digital – og det tror jeg kun bliver endnu mere relevant i 2021. Konkret oplever jeg også, at min marketingrolle får et bredere ansvar: Mere “business development” med fortsat udvikling af vores go-to-market strategi og ansvaret for vores CSR-strategi.
HVILKE TENDENSER I BRANCHEN VIL DU GERNE SE MERE AF I 2021?
Jeg ser ikke CSR som en tendens, men en vigtig udvikling der heldigvis begynder at gennemsyre de fleste brancher. Forbrugerne forventer en anden transparens fra de brands, de engagerer sig med og den udvikling håber jeg fortsætter.
HVAD HAR VI LÆRT IGENNEM CORONAKRISEN OG DEN TRANSFORMATION, DEN HAR SKABT?
Ikke overraskende at agilitet er en vigtig konkurrenceparameter. Her spiller virksomhedens kultur ind, som en vigtig driver. Som leder har krisen vist hvor vigtig tydelig (og megen) kommunikation er i en usikker tid – det skaber tryghed og en mere effektiv organisation, der kan fokusere på opgaven. Det gælder også den eksterne kommunikation!
HVEM I BRANCHEN FORTJENER ET SKULDERKLAP – OG HVORFOR?
Der er mange, der fortjener skulderklap i 2020, men de brancher, der uforskyldt er særligt hårdt ramt af coronakrisen fortjener et særligt anerkendende klap på skulderen. Hele oplevelsesøkonomien og rejsebranchen – jeg glæder mig så meget til at komme igen!