Erfaring

Sideløbende med studierne startede Mads som PR Consultant hos Power of The Pen, og kom derefter til Bergsøe4. I januar 2005 iværksatte han Help PR & Kommunikation, hvilket han fortsat driver. Derudover sidder Mads som partner hos Another CPH, er jurymedlem ved Danish Digital Award samt er medejer af Lyngby Boldklub.

Motivation

Siden 2016 har Mads Byder været fast inventar på The M List, og dette qua hans evne til at skabe spændende kommunikationsstrategier og sikre vækst, alt imens han fremstår som en inspirerende leder. Mads har gennem årerne sat Help PR & Kommunikation på dagsordenen, og har med hånden på kogepladen effektivt gennemført bureauets vision om at være en agil, relevant og eksekverende forretning. Dette har differentieret bureauet fra branchens konkurrenter samt gjort dem i stand til at følge med samfundets konstante digitalisering. Mens flere i branchen har været negativt påvirket af COVID-19, har Help PR & Kommunikation vist progressivitet og klaret sig fint igennem krisen. Hermed står Mads fortsat som en af landets skarpeste PR- og kommunikationsprofiler, der formår at forvandle udfordringer til sejre, og han er derfor igen på listen.

 

HVAD HAR VÆRET DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SUCCES I 2020?

Mine medarbejdere under Corona i foråret. Vores branche blev som bekendt hårdt ramt, men den fightervilje og kreativitet jeg oplevede fra hjemmekontorer og skærm-møder gjorde mig meget stolt … og fortrøstningsfuld. 

HVAD BLIVER DIN STØRSTE PROFESSIONELLE UDFORDRING I 2021?

At hele vores bureau fortsætter med fokus på stor agilitet. Corona har og vil fortsat præge omverdenen, og der vil fremover kræves endnu større omstillingsparathed, hurtige ideer, sprits mv. Hvis man som leverandør ikke er klar til det, så bliver det svært.  

HVORDAN FORVENTER DU, AT DIN ROLLE VIL ÆNDRE SIG I 2021?

Mindre dag-til-dag ledelse. Corona og teknologien har sammen med de eksisterende trends på arbejdsmarkedet kridtet banen tydeligt op. Det er ikke min rolle, der er vigtig i 2021, det er, hvordan arbejdspladsen organiserer sig ift. medarbejderne. 

HVILKE TENDENSER I BRANCHEN VIL DU GERNE SE MERE AF I 2021?

Digital storytelling. Vi er godt på vej, men jeg synes, at alt for mange digitale aktiviteter i dag blot er “enkel reklame”. Hele den traditionelle storytelling kan faktisk digitaliseres – og fortælle historier meget tættere på forbrugerne i fremtiden end førhen. Vi skal blot have flere med … 

HVAD HAR VI LÆRT IGENNEM CORONAKRISEN OG DEN TRANSFORMATION, DEN HAR SKABT?

At vi mennesker (og konsulenter) udemærket kan ændre os og vores adfærd samt vores vaner … men der skal åbenbart store ting til. Vi er faktisk mere kreative og innovative end først antaget, men for 95 % gælder det altså kun, når der ikke er andre udveje. 

HVEM I BRANCHEN FORTJENER ET SKULDERKLAP – OG HVORFOR?

Nu går jeg lidt udover vores branche. Men alle i restaurationsbranchen. De har om nogen med kreativitet, kommunikation og gå-på-mod forsøgt at slå tilbage i den tunge coronadyne. De har skabt lidt lysglimt for alle os andre i nogle få timer en gang imellem … tak for det!