Erfaring

Maja startede karrieren i 2004 som Project Manager hos Carlsberg Group. I 2011 forsatte hun hos Mastercard og senere hos One Championship. I 2016 indtog hun stillingen som Head of Sales and Marketing for Ishockey VM 2018, hvorefter hun blev hentet til Sennheiser Communications som Head of Global Marketing og i dag sidder hun hos brandet EPOS.

Motivation

Efter en årrække i ledende kommercielle marketingstillinger hos internationale brands har Maja Sand-Grimnitz siden 2019 vist sin flair for at drive globale marketing- og brandstrategier hos Sennheiser Communications – og nu også for det nyetableret EPOS-brand. Her står Maja i spidsen for visionen om at erobre det globale gamingmarked med vækst og nyskabelse til følge. Dette med bl.a. en helt ny, global marketingkampagne ”Out of this World Gaming Audio”, instrueret af den Oscar-vindende instruktør Anders Walter. Foruden Majas kommercielle fokus brillerer hun i lederrollen og tilfører succes og motivation til sit team – en ægte marketingleder. The M List anerkender visionært udsyn og faglig marketingflair såvel som interpersonelle egenskaber, og med disse evner i Maja’s besiddelse bydes hun et velfortjent velkommen på 2021-listen.

 

HVAD HAR VÆRET DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SUCCES I 2020?

Lanceringen af det nye premium audio brand EPOS i gaming. I 2020 skulle vi finde ud af, hvordan vi tog det nye brand og kernen/brand platformen, The Power of Audio, som brandet er funderet på og gjorde det relevant for gaming-segmentet med en lanceringskampagne, som kunne skabe støj i et meget kompetitivt globalt marked. 

HVAD BLIVER DIN STØRSTE PROFESSIONELLE UDFORDRING I 2021?

Vi har påbegyndt rejsen med EPOS, og nu skal vi accellerere den globale udrulning af brandet. Vi skal vise, at det fundament vi fik skabt i 2020, og den brand-historie og positionering, vi har etableret kan bære både de langsigtede mål for brandet og de mere kortsigtede kommercielle mål for året. 

HVORDAN FORVENTER DU, AT DIN ROLLE VIL ÆNDRE SIG I 2021?

Vi er på en rejse, som kræver, at vi holder fokus og hele tiden arbejder mod én målsætning. Efterhånden som EPOS rulles ud, udbygger vi også kompleksiteten i vores marketingfunktioner og organisation. Jeg forventer, at 2021 vil kræve mere strategisk koordinering og ledelse for at sikre, at vi ikke mister den holistiske tilgang til marketing. 

HVILKE TENDENSER I BRANCHEN VIL DU GERNE SE MERE AF I 2021?

Hvordan vi organiserer os og leder bedre i en digitaliseret verden. Vedvarende og øget fokus på marketing som en kommerciel disciplin, hvor digitalisering er med til at forstærke denne positionering. Mere fleksible arbejdsforhold, som en effekt af COVID-19. 

HVAD HAR VI LÆRT IGENNEM CORONAKRISEN OG DEN TRANSFORMATION, DEN HAR SKABT?

Vi har lært, at vi lever i en tid, hvor hele vores verdensbillede kan blive vendt på hovedet over natten. Det betyder, at vi har måtte lære at være mere fleksible, end vi måske gik og troede vi var, samt indoperere nye termer som samfundssind både internt i vores organisation samt eksternt i vores position. 

HVEM I BRANCHEN FORTJENER ET SKULDERKLAP – OG HVORFOR?

Det gør de bureauer, som har formået at agere som et team, med kunden, og hjælpe deres kunder igennem de udfordringer (kommercielle såvel som operationelleI), som COVID-19 har medført.