Erfaring

Malthe satte skub i karrieren i 2014 hos Saxo, hvor han startede som Marketing Intern og i løbet af godt tre år arbejdede sig op som CMO. I 2017 begyndte Malthe sin rejse hos Miinto Group – først som CDO og nu som CMO.

Motivation

Opvokset i nogle af landets største e-handelsvirksomheder er Malthe Cederborg en eftertragtet herre i marketingbranchen. De seneste knap fire år har han stået i spidsen for Miintos markedsindsats på tværs af syv markeder, og det har givet imponerende resultater. Malthe har et indgående kendskab til, hvad der skaber online succes, og med en evne til at skære ind til sagens kerne, har han hos den danske modeportal skåret overflødigheder væk fra marketingbudgettet. Det har efterladt  virksomheden med vækstgivende marketingdiscipliner, tiltrukket nyt kundesegment og levet op til forbrugernes stigende digitale efterspørgsel. Malthes digitale flair har givet genklang i Miinto-tallene, som tydeligt taler for sig selv: 2020 har budt på en salgsvækst på over 100 mio. kr. sammenlignet med 2019. Malthe stryger direkte ind på årets liste.

 

HVAD HAR VÆRET DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SUCCES I 2020?

At løfte salget for vores butikspartnere på Miinto med mere end 48 % og derved runde en milliard DKK i salg på 12 måneder. En milepæl som er resultatet af vores strategiske fokus på stærke skandinaviske brands, vintage luksus og internationale premium- og luksusbrands, samt kontinuerlig optimering og skalering af marketing. 

HVAD BLIVER DIN STØRSTE PROFESSIONELLE UDFORDRING I 2021?

Vi vokser hurtigt i vores nuværende syv markeder, og min største udfordring bliver at fortsætte denne vækst samtidigt med ekspansion til nye spændende markeder med kæmpe potentiale for os og vores butikspartnere: Tyskland, Storbritannien, Italien, Frankrig, Spanien mfl. 

HVORDAN FORVENTER DU, AT DIN ROLLE VIL ÆNDRE SIG I 2021?

Selvom vi fokuserer på at holde vores organisation lean og effektiv, så vil vores næste stadie gøre, at min organisation vokser markant. Dette stiller krav til min udvikling som leder, og min rolle er derfor nødt til at ændre sig, men dette ser jeg frem til, og jeg vil fortsat værne om den kultur, som jeg har brugt de sidste 3,5 år på at opbygge. 

HVILKE TENDENSER I BRANCHEN VIL DU GERNE SE MERE AF I 2021?

Kontinuerligt fokus på målbare resultater og endnu større ambitioner for internationalisering. Danmark er et relativt lille marked, men vi har en masse dygtige virksomheder, som har potentiale for at tiltrække kunder i andre markeder og skabe eksportsucceser. 

HVAD HAR VI LÆRT IGENNEM CORONAKRISEN OG DEN TRANSFORMATION, DEN HAR SKABT?

Ift. organisationer har vi lært, at en klar og kommunikeret retning er vigtigere end nogensinde før, samt hvordan man eksekverer på denne og følger op. Samtidigt har vores koncept som markedsplads for fysiske butikker for alvor bevist sit værd og hjulpet hårdt ramte partnere igennem krisen. 

HVEM I BRANCHEN FORTJENER ET SKULDERKLAP – OG HVORFOR?

Vores Head of Digital Marketing Priscilla Nieuwbuurt fortjener et kæmpe skulderklap. Hun står bag en stor del af både de gode resultater, men også den kultur som vi har fået skabt. Hun er inkluderende i en ekstraordinær grad og har bygget det sejeste digitale marketingteam op her i Miinto – hvor alle medarbejdere fortjener et skulderklap!