Erfaring

I 2009 gik Malthe sammen med Mikkel Kessler og stiftede EcoProtein, hvor han samtidig blev marketingdirektør. Siden har han været medstifter af Today is Great samt Account Manager hos Essens Kommunikation, inden han i 2016 kom til Nodes. Da Nodes blev en del af Monstar Lab, fortsatte Malthe – i dag med titlen som Senior Vice President Marketing.

Motivation

Med en baggrund som både iværksætter, PR-konsulent og marketer omfatter Malthe Kringelbach Iversens faglige værktøjskasse en bred vifte af redskaber – og med disse har han slået fast, at strategisk overblik og teknisk instinkt er en effektiv kombination, når marketing og kommunikation skal skabe forretningssucces. Det har taget app-udviklingshuset Nodes med på en spændende rejse, hvor globalt udsyn, stigende vækst og internationale kunder blot har været nogle af destinationerne. Med et visionært blik for at smelte salg og marketing sammen, har Malthe markeret Nodes-brandet som et af de førende digitale huse i Europa, og siden integreringen i det japanske konglomerat
Monstar Lab, har Malthe understreget, at han er en leder, der kan navigere på tværs af global marketing og kulturforskelle. En flot debut på The M List.

 

HVAD HAR VÆRET DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SUCCES I 2020?

2020 er året, hvor jeg for alvor har prøvet kræfter med global marketingledelse. Det har været både udfordrende og lærerigt. Uagtet kulturelle forskelle, coronaudfordringer og stærke følelser omkring de eksisterende brands i gruppen, er jeg stolt over den fælles brandplatform, som mit team og jeg kan rulle ud i starten af 2021. 

HVAD BLIVER DIN STØRSTE PROFESSIONELLE UDFORDRING I 2021?

2021 bliver året, hvor vi for alvor skal rulle det nye Monstarlab-brand ud i de 15 lande, hvor vi har kontorer. Det bliver en spændende udfordring, hvor jeg utvivlsomt vil blive testet på et helt nyt niveau. 

HVORDAN FORVENTER DU, AT DIN ROLLE VIL ÆNDRE SIG I 2021?

Monstarlab er en organisation i konstant forandring, og jeg er sikker på, at næste år vil byde på nye kolleger, der repræsenterer nye markeder og ydelser, der skal integreres i vores organisation. Det vil formentlig påvirke min rolle. 

HVILKE TENDENSER I BRANCHEN VIL DU GERNE SE MERE AF I 2021?

En stor del af vores vækst de seneste år har været bygget op omkring account based marketing, det vil jeg gerne se meget mere af. Især data-delen i samspillet med andre typer af marketing-aktiviteter. Beslutningstagerne i vores målgruppe er kræsne, de vil se kvalitet og thought leadership i det content, man præsenterer for dem. 

HVAD HAR VI LÆRT IGENNEM CORONAKRISEN OG DEN TRANSFORMATION, DEN HAR SKABT?

Som en del af en global organisation har onlinemøder længe været en del af min hverdag, også før Corona. Jeg er blevet mere bevidst om, hvor stor værdi den fysiske tid sammen med mit team i Tokyo, London eller Chengdu har. Jeg savner, at vi kan fordybe os i workshops, lære hinanden endnu bedre at kende og fejre sejrene sammen. 

HVEM I BRANCHEN FORTJENER ET SKULDERKLAP – OG HVORFOR?

Alle de kommunikations- og marketingfolk der er blevet opsagt som et resultat af coronakrisen, og de nyuddannede som deraf har endnu sværere ved at komme ind på jobmarkedet. De fortjener et skulderklap.