Erfaring

Martins karriere startede tilbage i 2004 som Marketing Director for Lantmännen (Schulstad), inden han fire år senere skiftede til TDC som Marketing Manger. dernæst gik rejsen til Toms Gruppen som marketingchef, og i 2012 kom han til Coop, hvor han i fem år sad i flere ledende roller. Siden 2017 har Martin været Marketing Director hos Danske Spil.

Motivation

Der står innovation, strategi og ansvarlighed på menuen, når Martin Dalsgaard Andersen inviterer til marketingmiddag hos Danske Spil. Siden 2017 har Martin krydret det danske spilselskab med nye ideer og kampagner, og selv i et coronaår har hans strategiske tække været med til at vækste forretningen med bl.a. lancering af en række nye produkter og forbedret kundeoplevelsen på tværs af platforme. 2020 har budt på et af de største og vigtigste projekter i Danske Spils historie: ”Sikkert Spil”, som betyder, at alle nu skal fremvise et nyt Spil-ID, hver gang der spilles hos landets fysiske forhandlere. Et initiativ der fremhæver Martins digitale tilgang til udfordringer og branchen såvel som omtanke for forbrugere og samfund. The M List anerkender Martins evne til fortsat at berige en af Danmarks største annoncører med nye marketingtiltag.

 

HVAD HAR VÆRET DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SUCCES I 2020?

Det er, i et svært og anderledes år med COVID-19, lykkedes at vækste forretningen gennem lancering af en lang række nye produkter, en fortsat digital transformation, en udvikling af vores abonnementsmodel og en forbedret kundeoplevelse på tværs af platforme. 

HVAD BLIVER DIN STØRSTE PROFESSIONELLE UDFORDRING I 2021?

Sikre fortsat stærk og profitabel vækst, skabe merværdi for vores kunder og tilbyde en unik, relevant og personlig kundeoplevelse på tværs af platforme. 

HVORDAN FORVENTER DU, AT DIN ROLLE VIL ÆNDRE SIG I 2021?

Udviklingen fra 2020 vil fortsætte. Den hastige digitalisering gør, at kravene til CMO-rollen kun bliver større – og marketingfeltet bredes kraftigt ud. Det betyder øgede krav til samarbejdsevner, et mere holistisk blik på forretningen og stærke kommercielle lederevner. 

HVILKE TENDENSER I BRANCHEN VIL DU GERNE SE MERE AF I 2021?

Lysten til at udfordre konventionerne med nye unikke kundeoplevelser, løsninger i markedet og stærk kreativitet og kommunikation. 

HVAD HAR VI LÆRT IGENNEM CORONAKRISEN OG DEN TRANSFORMATION, DEN HAR SKABT?

Det er blevet endnu mere tydeligt, at evnerne til at udvikle dit brand og skabe unikke digitale features og kundeoplevelser er en forudsætning for overhovedet at overleve på sigt.  

HVEM I BRANCHEN FORTJENER ET SKULDERKLAP – OG HVORFOR?

Der er mange, som fortjener et skulderklap i en urimelig svær tid – men hvis jeg skal vælge må det blive et skulderklap til alle i Danske Spil, som i et meget svært COVID-19-år, har stået skulder ved skulder og kæmpet hver evig eneste dag for at holde sammen på forretningen, tænke anderledes og drive projekterne videre virtuelt. Respekt!