Erfaring

Martin begyndte sin karriere hos Netto tilbage i 2003, hvor han indtog stillingen som Store Manager. Han har gennem årene varetaget diverse roller hos discountkæden, og i 2017 blev han forfremmet til VP Head of Assortment and Marketing.

Motivation

Med sine styrker placeret inden for marketing og kommunikation varetager Martin Hasgard Olesen ansvaret for Netto i Europa. Her leverer han en imponerende indsats som led i at sikre, at  discountkæden fortsat møder forbrugernes tårnhøje forventninger til marketingløsninger anno 2021. Gennem tiden er det blevet til en række stærke tiltag, herunder lanceringen af kampagnen og kommunikationsplatformen ”Hver dag tæller”, som senere også er udkommet i en version 2.0, Søsætningen af loyalitetsappen Netto+ som en ny digital satsning. Disse initiativer peger mod Martin som en innovativ retailprofil med stor kommerciel tæft og blik for at spotte markedsmuligheder. Martin indtager derfor en flot plads på The M List 2021.

 

HVAD HAR VÆRET DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SUCCES I 2020?

Største udfordring har været at justere vores kommercielle aktiviteter til en tid med Corona. En tid hvor kundeadfærd har ændret sig dag for dag. Alt i mens har vi sat massivt ind på at gøre vores egne digitale kanaler stærkere med lanceringen af Netto+, hvor flere hundrede tusinder kunder har tilmeldt sig på ganske få uger. 

HVAD BLIVER DIN STØRSTE PROFESSIONELLE UDFORDRING I 2021?

Største udfordring i 2021 bliver at drive Nettos nye digitale kundeprogram i samspil med traditionelle medier samt den trykte tilbudsavis. Netto+ skal byde på endnu mere for Nettos kunder, og linket til butikken skal styrkes og skabe synlig værdi for kunder. 

HVORDAN FORVENTER DU, AT DIN ROLLE VIL ÆNDRE SIG I 2021?

Jeg forventer ingen ændringer til min rolle i 2021 – men vi har i sinde at bruge mere energi på at lave kommunikation, som vores kunder har lyst til at tale omog engagere sig i. 

HVILKE TENDENSER I BRANCHEN VIL DU GERNE SE MERE AF I 2021?

Jeg så gerne, at der udkom flere nye og spændende digitale løsninger der kan bidrage til en nemmere og mere gnidningsfri indkøbsoplevelse i fysiske butikker. 

HVAD HAR VI LÆRT IGENNEM CORONAKRISEN OG DEN TRANSFORMATION, DEN HAR SKABT?

Vi har lært, at forudsigelser kommer til kort, og at agilitet og modet til at tage hurtige beslutninger er det, der bringer forretningen fremad og styrker brandet. Den har også lært os, at forbrugeren tilpasser sig en ny virkelighed ekstremt hurtigt, og de der formår, at imødekomme den virkelighed er i stand til at skabe nye vaner hos forbrugeren. 

HVEM I BRANCHEN FORTJENER ET SKULDERKLAP – OG HVORFOR?

Det skal Kathrine Werling og hele Nettos marketing-team for deres ihærdige arbejde med lanceringen af Netto+ og ikke mindst deres evne til at reagere og justere kommunikation og markedsføring ekstremt hurtigt som coronasituationen udviklede sig henover foråret