Erfaring

Efter mere end seks år hos Grundfos, senest som Senior Project Manager, Strategic Sales Development, tog Mette først til OJ Electronics og tre år senere til Danfoss. Her blev hun i 2016 ansat som Product Marketing Manager, men er klatret sikkert op ad karrierestigen og sidder i dag som Head of Group Branding, Design & Digital Communication.

Motivation

Med den ene fod i strategien og den anden i eksekveringen har Mette Munk indtaget en flot position hos Danfoss. Her har hun ført den internationale koncern gennem digitale universer, en succesfuld brandrevitalisering og medrivende kampagner med bæredygtighed og aktualitet i  centrum. Det har ikke kun styrket Danfoss’ internationale marketingaktiviteter, men også sat brandet helt ind i kernen af virksomhedens positionering på tværs af målgrupper. Et arbejde der kræver stort overblik og fagligt mod og ikke mindst evnen til at udfordre det traditionelle, alt imens de gode ideer bibeholdes. Mens Danmark i 2020 var lukket ned, samlede Mette et lille, stærkt team og tilføjede et digitalt
samfundsperspektiv – og resultatet blev ”Green Restart”. Mette forvandler rå ideer til komplette kampagner og starter 2021 ud med en plads på The M List.

 

HVAD HAR VÆRET DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SUCCES I 2020?

Green Restart-kampagnen, som vi skabte under corona-lockdown med et lille, men agilt tværfunktionelt team og få ressourcer. Afsættet var et brand-og positioneringsarbejde og et behov for at samle en sustainability agenda og storyline i en tid, hvor vi skal være skarpere end nogensinde for at starte de rigtige dialoger på tværs af målgrupper. 

HVAD BLIVER DIN STØRSTE PROFESSIONELLE UDFORDRING I 2021?

I 2021 står vi overfor en stor integrationsproces, efter Danfoss har opkøbt Eaton Hydraulics. Vi får over 10.000 nye kolleger, som skal integreres og hele re-brandingen og integrationen bliver en stor og spændende udfordring. Desuden ser vi ind i en styrkelse af vores positionering inden for sustainability, og vores kernefortælling skal skærpes. 

HVORDAN FORVENTER DU, AT DIN ROLLE VIL ÆNDRE SIG I 2021?

I 2020 har vi været igennem en del organisatoriske ændringer samt en coronakrise, som har skabt udfordringer og ændringer i prioriteter. Jeg forventer, at jeg i 2021 får endnu mere fokus på at skabe værdi for forretningen i vores nye setup, på tværs af mange forskellige stakeholder-grupper. 

HVILKE TENDENSER I BRANCHEN VIL DU GERNE SE MERE AF I 2021?

Jeg vil gerne se mere substans og nogle brands, der tør sætte noget på spil for at opnå den forandring, vi har brug for i verden, både inden for bæredygtighed og diversitet. Jeg håber på, at vi vil se modige commitments fra de store brands og mere ægte diversitet og mangfoldighed, stærke budskaber og ikke mindst action bag budskaberne. 

HVAD HAR VI LÆRT IGENNEM CORONAKRISEN OG DEN TRANSFORMATION, DEN HAR SKABT?

At vi virkelig kan skabe store og vigtige ting, når der bliver fokuseret, og at det at arbejde tæt sammen på tværs af funktioner og kulturer skaber nye spændende krydsfelter for et brand. 

HVEM I BRANCHEN FORTJENER ET SKULDERKLAP – OG HVORFOR?

Jeg synes selvfølgelig, mit eget team fortjener en stor ros, men også teamet hos både Pravda og Kunde & Co. fortjener et kæmpe skulderklap for både fleksibilitet i et svært år, samt kreativitet og rummelighed for en kompleks organisation som Danfoss.