Erfaring

Michael er journalist, forfatter, kunstkritiker, radiovært og bureaustifter. Det har gennem årerne sat turen forbi både Ekstra Bladet, DR, Dagbladet Information, public affairs-bureauet New Deals, Radio24syv og senest det kreative bureau MUST. Her har Michael siden 2015 siddet som grundlægger og CEO.

Motivation

Michael Jeppesen er hverken Gud eller tidligere stabschef Martin Rossen. Alligevel er hans navn efterhånden nået bredt ud i det danske samfund, hvor det kan læses og høres på tværs af artikler, blogindlæg, tv-programmer og digitale medier. Michael stiftede tilbage i 2015 bureauet MUST, og det var med formlen at finde ind til kernen af målgruppens problem og derefter løse det gennem originale og aktuelle fortællinger. Flere gange siden er ligningen gået op med bl.a. tv-serier, videokampagner, kedsomhedsknapper og gourmetrestaurant på Oslobåden – og kan også ses i den prisvindende marketing automation-platform Render. Michaels spændende, konkurrencedygtige og skæve tilgang til strategisk kommunikation engagerer både kunder, målgrupper og medarbejdere. Velkommen på The M List

 

HVAD HAR VÆRET DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SUCCES I 2020?

Jeg har holdt min lille gruppe af virksomheder i live. De færreste ved, hvor hårdt det kan være at være virksomhedsejer. Men vi er her endnu, både med vores skæve ideer, vores software, tv- og videoproduktion og vores fantastiske medarbejdere. Jeg er glad. Jeg tænker, at man ikke kan ønske sig mere her i slutningen af et lorteår. 

HVAD BLIVER DIN STØRSTE PROFESSIONELLE UDFORDRING I 2021?

Vores software-selskab Render skal være en halv milliard værd, når 2021 er slut. Vi er godt på vej ind i USA, men skal have flere industrier på for at nå vores mål. Og her i Danmark lader det store content marketing-gennembrud stadig vente på sig. Men det skal lykkes. Danske virksomheder skal producere indhold, som var de DR og TV 2. 

HVORDAN FORVENTER DU, AT DIN ROLLE VIL ÆNDRE SIG I 2021?

I MUST trækker vi lod om, hvem der er CEO i en måned af gangen. I 2021 bliver vi så gode til det, at jeg kan bruge endnu mere tid på at udvikle nye ideer og nye virksomheder. Jeg har også en drøm om et helt år, hvor jeg ikke lyver, men det bliver nok først i 2022. Jeg skal jo også sælge noget. 

HVILKE TENDENSER I BRANCHEN VIL DU GERNE SE MERE AF I 2021?

Annoncører der tør bruge de kreative muligheder i de nye teknologier – fx “lange” sekventielle reklameformater via addressable tv. Jeg vil også gerne se den første brandfilm på Netflix. Og mere af det som fx Viaplay er så gode til, hvor rettigheder også bliver udnyttet uden for reklameblokkene. 

HVAD HAR VI LÆRT IGENNEM CORONAKRISEN OG DEN TRANSFORMATION, DEN HAR SKABT?

Jeg synes, vi ser flere af folks værste sider end af deres bedste. Det startede med håndspritten, hvor folk der prøvede at tjene en hurtig mønt forventede at blive kåret som helgener. Vores politikere har heller aldrig været værre, og vi har lært, at Corona er en god undskyldning for alting. 

HVEM I BRANCHEN FORTJENER ET SKULDERKLAP – OG HVORFOR?

Jeg er vild med alt, hvad Volvo og IKEA laver. Jeg er også vild med den nye publisher-platform. Jeg er vild med at min yndlingsrestaurant Marv & Ben stadig er åben, og at min overbo Smash!Bang!Pow! sætter nye projekter i søen, selvom de er i livebranchen. Jeg er også pludselig vild med M listen, efter at jeg selv er kommet på.