Erfaring

Michala startede sin karriere hos SOS International som proceskonsulent. Hun har siden været en tur forbi både Danica Pension, PenSam og HK Danmark, hvor hun senest administrerede stillingen som marketing- og kommunikationschef. I 2016 kom hun til Tivoli, hvor hun i dag er Senior Vice President Sales & Marketing.

Motivation

Som vinder af Årets CMO 2020 er Michala Svane en marketer og digital strateg i en klasse for sig, og det har spillet en afgørende rolle i Tivolis succesfulde digitale transformation. Med kommerciel tæft og et visionært blik tænker Michala på tværs af den 177 år gamle forretning og udfordrer havens digitale indsatser, alt imens gæsten er i fokus. Det har medvirket til Tivolis placering som Nordens bedste forlystelsespark samt scoret en millionaftale med Royal Unibrew, som skal sikre gæsterne en bred vifte af kulturoplevelser. Michala har i 2020 været med til at sikre gæsterne en tryg oplevelse under COVID-19 – bl.a. med lanceringen af en digital kø i Tivoli-appen. Selvom haven i december lukkede midlertidigt ned, arbejder Michalas innovative marketing-mindset stadig på højtryk, og hun indtager endnu en plads på The M List.

 

HVAD HAR VÆRET DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SUCCES I 2020?

Det er svært at tale om succes for Tivoli i 2020, men jeg er glad for at være med til at navigere os igennem et svært år. Vi er rykket sammen og har hurtigt fået omstillet os til en ny virkelighed. Det har fx betydet pladsreservation og virtuelt køsystem. Det er lykkedes at fastholde mange af vores kortholdere. Det er vi glade og taknemmelige for. 

HVAD BLIVER DIN STØRSTE PROFESSIONELLE UDFORDRING I 2021?

Vi ved endnu ikke, hvilke muligheder vi har for at afvikle vores events og arrangementer eller hvordan/om forbrugeradfærden har ændret sig i. Derfor bliver udfordringen fortsat at udvikle nye spændende koncepter/tilbud, der lever op til de gældende (endnu ukendte) retningslinjer og samtidig være relevante og værdiskabende for vores gæster. 

HVORDAN FORVENTER DU, AT DIN ROLLE VIL ÆNDRE SIG I 2021?

Der vil nok i endnu højere grad være fokus på at udvikle nye koncepter/produkter, der fortsat kan sikre en tryg gæsteoplevelse, men også give mulighed for at skabe nye betagende oplevelser – også selvom det måske ikke kan blive, som det plejer. 

HVILKE TENDENSER I BRANCHEN VIL DU GERNE SE MERE AF I 2021?

Jeg håber, at vi vil se endnu flere gode eksempler på, hvordan personaliseringen/relevansen i vores 1:1 dialog med kunderne kommer fra de forkromede powerpoints, overvældende systemkrav og gode intentioner til faktiske indsigtsfulde kommunikationsløsninger til glæde og gavn for både forbrugeren og forretningen. 

HVAD HAR VI LÆRT IGENNEM CORONAKRISEN OG DEN TRANSFORMATION, DEN HAR SKABT?

Man skal som bekendt aldrig lade en god krise gå til spilde. Agiliteten og forandringsparatheden har fået en ny dimension og digitaliseringen har taget ekstra fart. Mange har skulle finde nye veje for at opretholde sit brand, forblive TOM og skabe værdi for sine kunder og sin forretning. Det synes jeg, vi har set mange gode eksempler på. 

HVEM I BRANCHEN FORTJENER ET SKULDERKLAP – OG HVORFOR?

Jeg vil gerne sende håndsprittede hilsner og virtuelle highfives til alle marketers, der arbejder i de brancher, der er blevet hårdt ramt af Corona i 2020, og på rekordtid har skulle omstille deres marketingstrategier og go-to-market planer til en ny og til tider brutal virkelighed. De har fortjent et kæmpe skulderklap og en kold g&t.