Erfaring

I 1998 kickstartede Mikkel sin karriere som Director, Marketing hos LEGO. Han kom herefter til Recommended Denmark som Account Director, inden han rykkede til Aarhus Teater som Director of Sales & Communications. I 2010 startede Mikkel som CMO hos Hi-Fi Klubben, og i 2018 blev han CMO hos home, hvor han stadig er i dag.

Motivation

Som en erfaren kommunikatør med en unik brancheindsigt og et talent for at opbygge stærke brandidentiteter tager Mikkel Braae-Andersen pladsen som home’s marketingspydspids. Home’s seneste initiativ er reklamefilmen ”Giv det bedste videre”, som vægter menneske over mægler, sætter følelserne i spil og bygger videre på den marketingstrategi, som virksomheden sidste år tog hul på. Strategien såvel som reklamefilmen er med til at fastslå Mikkels evne til at skabe stærke strategiske investeringer og identificere, hvad det er, der skaber reel værdi for kunderne. Mikkel tør gå nye veje og udfordre måden at tænke marketing på inden for sit fag. Det lander ham en plads på The M
List 2021, hvor han anerkendes for sine visioner og stærke resultater med home, der skaber værdi for både forretning og kunder.

 

HVAD HAR VÆRET DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SUCCES I 2020?

Smidig og hurtig omstilling til en ny virkelighed i marts 2020. At home på fundamentet af en solid brandplatform, kan omstille kommunikationen på rekordtid, uden at træde ved siden af. Godt forberedt er halvt fuldendt.  

HVAD BLIVER DIN STØRSTE PROFESSIONELLE UDFORDRING I 2021?

Fastholde fokus på den langsigtede indsats med at gøre brandpositionen endnu stærkere kombineret med taktisk fokus og intern implementering. 

HVORDAN FORVENTER DU, AT DIN ROLLE VIL ÆNDRE SIG I 2021?

CMO’s vil fortsat spille en stadig større integratorrolle på tværs af mange forskellige funktioner. HR, it, marketing, produktudvikling, salg osv. – det hele skal bindes sammen med indsigt og kommerciel tæft. 

HVILKE TENDENSER I BRANCHEN VIL DU GERNE SE MERE AF I 2021?

Mere fokus på værdier i brand- og positioneringsarbejde. At marketing reelt påtager sig et ansvar og arbejder for at fremme de handlende ideer, som løser reelle problemer for os og samfundet. 

HVAD HAR VI LÆRT IGENNEM CORONAKRISEN OG DEN TRANSFORMATION, DEN HAR SKABT?

At vi ikke er større end som så. Vi er dybt afhængige af et langsigtet arbejde med at være reelt relevante for vores kunder – baseret på værdier, som består uanset hvad verden vil byde os af udfordringer. 

HVEM I BRANCHEN FORTJENER ET SKULDERKLAP – OG HVORFOR?

Per Holm Henriksen og Kaare Grundtvig – Reklamelinjen og den handlende idé. Gode mænd på en mission for at udbrede vigtigheden af, at al kommunikation og produktudvikling tager udgangspunkt i at løse problemer eller pains for kunderne. Det er godt kæmpet, Per og Kaare.