Erfaring

I 1998 startede Mikkel sin mere end 13-årige rejse hos Nokia, senest som Senior Director/Head of Product Marketing, USA & China. Herefter tog han forbi først Telenor i Danmark og senere Trustpilot i New York. I 2015 blev Mikkel CMO hos Atea Danmark, inden han i 2018 fik sin nuværende titel som Chief Growth Officer hos SaaS-virksomheden Tacton.

Motivation

Med en karriere der har udfoldet sig hos flere globale virksomheder, kom Mikkel Drucker i 2018 til den svenske softwarevirksomhed Tacton. Her satte han hurtigt en spændende digital transformation i gang, og nu mindre end tre år senere er marketingteamet fordoblet og rene digitale tiltag er sat på agendaen. Dette qua en stor forståelse for growth-hacking, demand generation og  forretningsstrategi, som har taget SaaS-virksomheden med på en flot vækstrejse. Tacton er i dag at finde på det nordamerikanske marked, og deres interne kultur er karakteriseret af stærkt  sammenhold og kontinuerlig udfordring. Mikkel er en af fremtidens CMO’s, som med titlen Chief Growth Officer ikke kun tager CMO-ansvaret til næste og højere niveau, men også udlever en hver marketers drøm om et kommercielt vækstansvar. Det fortjener en retur på The M List.

 

HVAD HAR VÆRET DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SUCCES I 2020?

Vi har lukket en række store nye logo’er i US, drevet af et stærkt samarbejde mellem marketing og salg. 

HVAD BLIVER DIN STØRSTE PROFESSIONELLE UDFORDRING I 2021?

At udvikle vores globale partnerkanal til at skalere over flere regioner og tilføre mere pipeline. 

HVORDAN FORVENTER DU, AT DIN ROLLE VIL ÆNDRE SIG I 2021?

2020 har været meget internt fokuseret ift. omstilling, organisation, tech stack. I 2021 forventer jeg at bruge langt mere af min tid med kunder og partnere. 

HVILKE TENDENSER I BRANCHEN VIL DU GERNE SE MERE AF I 2021?

Digitale events. 

HVAD HAR VI LÆRT IGENNEM CORONAKRISEN OG DEN TRANSFORMATION, DEN HAR SKABT?

Digitaliseringen og remote working har accellereret vores produktivitet, projektstyring, rapportering etc. og har synliggjort, at talent ikke altid skal findes lokalt. 

HVEM I BRANCHEN FORTJENER ET SKULDERKLAP – OG HVORFOR?

Jeg vil give et skulderklap til alle iværksætterne og små firmaer, som arbejder døgnet rundt på at forfølge deres drømme og vision.