Erfaring

Digital Marketing Manager hos Magasin du Nord i 2011 startede Mikkel’s karriere. Tre år senere blev han forfremmet til Head of e-commerce og godt yderligere to år senere tog han til Just Eat som nordisk marketingdirektør. Her blev han efterfølgende nordisk kommerciel direktør, og i 2020 kunne han kalde sig Country Marketing Director, Europe.

Motivation

I et coronapræget samfund kunne Mikkel Pedersen glæde sig over en forfremmelse og et nyt globalt ansvar hos take away-giganten Just Eat, som ikke kommer ubegrundet. Med en svendeprøve i digital marketing hos Magasin, hvor Mikkel var med til at udvikle webshoppen magasin.dk og sætte stormagasinet på det digitale landkort, kom han til Just Eat med høje ambitioner og stort drive. I de knap fire år Mikkel har sat sit digitale og kommercielle præg på forretningen, er kendskabet til Just Eat øget, onlineaktiviteterne er forbedret, omsætningen er steget, og flere nye spændende partnerskaber/sponsorater er opstået, bl.a. med EM i fodbold 2021. Mikkel har nu pakket både kuffert og familie og taget turen til Amsterdam, hvor han yderligere skal sætte Just Eat på Europakortet. En rejse The M List 2021 ser frem til at følge.

 

HVAD HAR VÆRET DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SUCCES I 2020?

I samarbejde med et helt fantastisk team har det været at fortsætte den imponerende vækstrejse, virksomheden har været på over snart 20 år med 2020 værende endnu et rekordår på tværs af alle parametre. 

HVAD BLIVER DIN STØRSTE PROFESSIONELLE UDFORDRING I 2021?

I forbindelse med sammenlægningen med Takeaway.com har jeg fået stillet til opgave at bygge en organisation fra bunden, der fra centralt hold skal styre markedsføringen i de enkelte lande. Det bliver en udfordring at sikre, at vi bibeholder det gode arbejde fra de enkelte lande kombineret med en central struktur omkring en række kerneelementer. 

HVORDAN FORVENTER DU, AT DIN ROLLE VIL ÆNDRE SIG I 2021?

På den måde at vi er i gang med en større organisationsændring, samtidig med at COVID-19 fortsat vil forventes at fylde meget i manges liv i store dele af 2021. Det bliver man som brand nødt til at forholde sig til, for kunder og partnere går med rette op i dit ståsted. 

HVILKE TENDENSER I BRANCHEN VIL DU GERNE SE MERE AF I 2021?

Mere miljø og generelt CSR-fokus. Flere samarbejder mellem brands på tværs af sektorer. Brands der tør tale mindre funktionalitet og mere følelse i deres kommunikation. 

HVAD HAR VI LÆRT IGENNEM CORONAKRISEN OG DEN TRANSFORMATION, DEN HAR SKABT?

På den ene side at den daglige interaktion og fysiske tilstedeværelse vi havde, og forhåbentlig igen får, med vores kolleger er meget afgørende for vores trivsel og følelse af lykke på arbejdspladsen. På den anden side at man godt kan ændre måden en arbejdsuge er tænkt og fortsat opnå maksimal produktivitet. 

HVEM I BRANCHEN FORTJENER ET SKULDERKLAP – OG HVORFOR?

Drengene fra s360. På få år har de skabt et af Danmarks stærkeste digitale bureauer og muligvis nok det mest veldrevne.