Erfaring

Efter en opvækst hos Kragelund Kommunikation tog Mille i 2008 til MYC4, hvor hun et år efter landede en stilling som Head of Corporate Communication. Herefter startede Mille sit mere end 10-årige Advice-eventyr, og er gået fra titler som kommunikationsrådgiver over Client Director til i dag at hedde CEO.

Motivation

På 15 år er Mille Kristine Klink gået fra at være en klassisk kommunikationsrådgiver i PR-branchen til at sidde som en blændende brandstrateg i Advices CEO-stol. Drevet af lige dele nysgerrighed, nærvær og intelligent kommunikation har Mille en evne til at flytte både forretning, adfærd og holdninger, og det har gennem årerne sat hende i spidsen for flere af bureauets største kunder som Scandlines, ZOO og Spar Nord. Senest har Mille drevet den succesfulde revitalisering af ZOO og fortryllet den gamle have med både nyt brandunivers, kampagner, digital kunderejse og positionering. Da CEO-stafetten i 2020 skulle gives videre, var det derfor oplagt, at valget faldt på Milles brede kompetencesæt og unikke ledelsesevner. Om nogen repræsenterer Mille Advice’s værdier og faglige arvegods, og hun er både en spændende ny CEO og The M List-profil.

 

HVAD HAR VÆRET DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SUCCES I 2020?

At jeg i starten af året fik lov at overtage posten som CEO i Advice. Det er en stor anerkendelse af mine ti år på bureauet, og jeg er både stolt og ydmyg over at få lov at stå i spidsen for et bureau, som i den grad har en relevans i markedet med vores tilgang og evne til at forstå og rådgive vores kunder i en kompleks kontekst og tid. 

HVAD BLIVER DIN STØRSTE PROFESSIONELLE UDFORDRING I 2021?

Det bliver at holde fast i et ”build back better-princip” oven på Corona, så vi tager de positive læringer med videre, og så vi samtidig finder nye måder at dyrke vores ambitioner, kultur og evne til at arbejde på tværs. For det er grundlaget for, at vi kan levere stærke, integrerede løsninger for vores kunder. 

HVORDAN FORVENTER DU, AT DIN ROLLE VIL ÆNDRE SIG I 2021?

2020 har været et vildt år at debutere som CEO. Men det har også bekræftet mig i, hvad vi kan, når vi løfter i flok. Så jeg håber bestemt ikke, at min rolle ændrer sig. Men jeg håber, at 2021 giver plads til et mere langsigtet strategisk fokus for os selv og for vores kunder. Og lidt mindre usikkerhed i verden omkring os. 

HVILKE TENDENSER I BRANCHEN VIL DU GERNE SE MERE AF I 2021?

For det første, at vi som rådgivere i endnu højere grad forstår at arbejde med bæredygtighed strategisk og som en kommercielt drivende faktor. Det, tror jeg, er nøglen til reel forandring. For det andet, at den lidt enøjede fascinationen af teknologiens muligheder bliver erstattet af et fokus på mere relevant og klogt indhold af høj kvalitet. 

HVAD HAR VI LÆRT IGENNEM CORONAKRISEN OG DEN TRANSFORMATION, DEN HAR SKABT?

Jeg tror, vi skal lidt på afstand, før vi forstår, hvor meget vi har lært. Om at omstille os og arbejde sammen. Om hvor meget man kan rykke, når man har modet – eller bliver tvunget – til det. Om forventningerne til brands og virksomheder som en væsentlig del af svaret. Og om, hvad der reelt er vigtigt ledelsesmæssigt, når stormen raser. 

HVEM I BRANCHEN FORTJENER ET SKULDERKLAP – OG HVORFOR?

Det gør i den grad alle mine fantastiske kolleger i Advice. Og et særligt stort skulderklap til dem, der havnede midt i orkanens øje tilbage i marts og hjalp Sundhedsstyrelsen med at lære hele Danmark om vigtigheden af afstand, hygiejne og host i ærmet.