Erfaring

I 1998 startede Morten som Project Manager hos TDC, og fem år senere takkede han af som Market Director. Efterfølgende har han siddet en årrække hos Informedia som VP, Operations and Corporate Development samt hos Berlingske Media som Group CIO og Ecommerce COO. Siden 2016 har Morten været hos Coop Danmark – i dag som SVP, Digital & E-commerce.

Motivation

Morten Viktor kommer med en spændende karriere inden for både telecom, media, retail og e-commerce, hvor han i mere end 20 år har krydret virksomheder med digitale løsninger og  nytænkende initiativer. Disse har gennem årene sikret både forretningsvækst og forbrugernes gunst, samt slået fast, at Morten er en marketer med en misundelsesværdig tyngde inden for e-commerce og digital marketing. Mortens erfaring og vilje, og ikke mindst hans blik for online udvikling, forfremmede ham i 2020 til direktør for digital & e-commerce hos Coop. Her er hans rolle at samle hele kædens digitale kundemøder, hvilket er en opgave, han er gået til med stort fokus på big data, loyalitetsprogrammer og den personificerede digitale oplevelse. Det er med stort fagligt kompetenceniveau og personligt drive, at Morten bydes stort velkommen på The M List 2021.

 

HVAD HAR VÆRET DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SUCCES I 2020?

Lanceringen af Coop PrimeKonto er en helt skelsættet begivende i dansk detailhandel, som får 2020 til at adskille sig fra andre år. Samtidigt har væksten i e-commerce-forretningerne været helt fantastisk og mest imponerende her er vores evne til at levere til kunderne. 

HVAD BLIVER DIN STØRSTE PROFESSIONELLE UDFORDRING I 2021?

At styrke den samlede digitale kundeoplevelse på tværs af fysiske butikker, Coop-app’en og vores e-commerce-forretninger. 

HVORDAN FORVENTER DU, AT DIN ROLLE VIL ÆNDRE SIG I 2021?

Digital kommer langt tættere på den daglige drift af vores fysiske butikker. Digital er ikke længere noget, vi gør “ved siden af” – det er et helt centralt element i hverdagen. 

HVILKE TENDENSER I BRANCHEN VIL DU GERNE SE MERE AF I 2021?

Højere grad af personalisering gennem AI/ML. Vi skal bevæge os væk fra rå massekommunikation til at være mere relevante gennem færre budskaber. Så mindre støj og mere relevans! 

HVAD HAR VI LÆRT IGENNEM CORONAKRISEN OG DEN TRANSFORMATION, DEN HAR SKABT?

Først og fremmest at vi skal passe på hinanden. Dernæst at for mange medarbejdere er arbejde en tilstand, og ikke et sted vi kører hen til. 

HVEM I BRANCHEN FORTJENER ET SKULDERKLAP – OG HVORFOR?

Søren Brostrøm for hans fantastiske markedsføringsindsats!