Erfaring

Muggie begyndte som freelance Art Director, designer og fotograf, inden han slog sig ned hos Bureau Touché som Art Director i 1995. Han har siden indtaget diverse kreative roller hos bl.a. Grey Advertising, D’Arcy og Scandinavian Design Group. I 2014 var han med til at starte Bold Scandinavia, hvor han i dag er Creative Director & Partner.

Motivation

Som en af tidens dygtigste profiler inden for designfaget er Muggie Ramadani med til at forme branchen og udstikke fremtidens kreative retning. Dette ved at føre skandinavisk design ud i verden samt gennem sit arbejde med at inspirere og bevæge folk. Med udgangspunkt i simplicitet og funktionalitet er Muggie lykkedes med at skabe stærke designidentiteter, som har været drivkraften i den fremdrift, som er rullet ind over både hans profil og kunder. Hos Bold Scandinavia og NoA er Muggie garant for en lind strøm af kreativitet, innovation og strategisk design, og han står derfor for at bringe helt essentielle kompetencer til bordet. Det har været med til at fastholde bureauet i toppen
af sit fag, gjort Muggie til en anerkendt og prisvindende designer og bl.a. landet en sølvpris ved Cresta Awards 2020. Muggie ses igen på The M List.

 

HVAD HAR VÆRET DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SUCCES I 2020?

At vi på trods af at blive ramt af den pludselige coronakrise (ligesom alle andre), formåede at komme stærkt tilbage og afslutte året positivt både økonomisk og fagligt, men også kulturelt. Krisen har været med til at styrke sammenholdet på bureauet, og vi fremstår endnu stærkere i teamet. 

HVAD BLIVER DIN STØRSTE PROFESSIONELLE UDFORDRING I 2021?

Den samme som jeg har hvert år. At blive ved med at udfordre os selv og levere nyskabende og innovative løsninger, der både udfordrer og inspirerer vores kunder til at blive endnu mere modige. Og så er der coronakrisen, som er svær at hitte rundt i. Forhåbentligt bliver situationen mere stabil med vaccinen. 

HVORDAN FORVENTER DU, AT DIN ROLLE VIL ÆNDRE SIG I 2021?

Tror ikke at der kommer nogle store og drastiske forandringer. Vil dog gerne dedikere 2021 til at opgradere og dygtiggøre mig selv. Er til dagligt omgivet af mange dygtige mennesker i NoA, som jeg kan lære en masse af. Det kan inspirere mig til at prøve nye processer og tænke løsninger, der kan gavne og hjælpe vores kunder. 

HVILKE TENDENSER I BRANCHEN VIL DU GERNE SE MERE AF I 2021?

Tættere relation mellem bureau og kunde, således at vi arbejder endnu mere som et samlet team. Det beriger processerne og skaber et fælles ejerskab af projekterne – det er sjovere og skaber bedre løsninger. Mere samarbejde på kryds og tværs af forskellige discipliner (bureauer), der sikrer et mere konsistent output til gavn for vores kunder.

HVAD HAR VI LÆRT IGENNEM CORONAKRISEN OG DEN TRANSFORMATION, DEN HAR SKABT?

Nogle budgetter har været under pres på grund af coronakrisen. En af de ting som jeg har lært er, at processer ikke behøver at være komplicerede og langsommelige. Man kan sagtens løse opgaver på et højt niveau ved at være mere agil og effektiv. Det kræver en smule mere planlægning, og at alle involverede er allignet og enige omkring processen. 

HVEM I BRANCHEN FORTJENER ET SKULDERKLAP – OG HVORFOR?

I stedet for at give et skulderklap til en enkelt person, vil jeg gerne give et skulderklap til hele vores hold på Bold i København. Alle har knoklet hårdt og været med til at bidrage til, at vi kunne komme igennem coronakrisen sammen. Vil også gerne give et skulderklap til vores kunder, der sammen med os har været gode til at sætte barren højt