Erfaring

Når Danmarks største stål- og teknikgrossist sætter store digitaliserings- målsætninger og skal opruste inden for digital og kommerciel marketing, kræver det en af landets skarpeste marketingprofiler. Det pegede i slutningen af 2019 på Natascha Schøtt, som lige siden har stået i spidsen for marketing, kommunikation og e-commerce hos hæderkronede Lemvigh-Müller. Lige fra dag ét har Natascha skruet op for både ambitioner og hastighed. Det har vist sig i en omfattende digital transformation med kundeoplevelsen i centrum og en påbegyndt udvikling af et nyt talentteam. Til trods for et coronaår er Lem- vigh-Müller lykkedes med at levere et rekordresultat, hvilket bl.a. vidner om, at Natascha er godt på vej til at lykkes i en ellers stærk konservativ branche. The M List følger Nataschas forandringsledelse og den digitale rejse i 2021.

Motivation

Efter fem år hos Baan Company tog Natascha i 2003 til SSA Global som Nordic Marketing Manager. I 2007 kom hun til IBM Denmark, hvor hun senere blev forfremmet til Head of Marketing. Herefter hed det SAS Institute, senest som Regional Marketing Director, Nordic & Russia/CIS, og efter en tur forbi SimCorp blev hun i 2019 hentet til Lemvigh-Müller.

HVAD HAR VÆRET DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SUCCES I 2020?

At vi på trods af et svært og anderledes år, er lykkedes med at levere et rekordresultat, samtidig med at vi året igennem har haft fokus på øget digita- lisering og marketing-excellence, såvel som at vi har bygget fundament for en fremtidssikret omnichannel-forretning.

HVAD BLIVER DIN STØRSTE PROFESSIONELLE UDFORDRING I 2021?

At fortsætte med at opbygge en vindende digital og kommerciel kultur, der har fokus på agile og kommercielle enheder, der sikrer høj medarbejder-, leverandør- og kundetilfredshed.

HVORDAN FORVENTER DU, AT DIN ROLLE VIL ÆNDRE SIG I 2021?

Den vil udvikle sig i takt med vores organisatoriske udvikling og parathed.

HVILKE TENDENSER I BRANCHEN VIL DU GERNE SE MERE AF I 2021?

“Human Experience” brand værdiskabelse. Digitalisering og digital transfor- mation. Talent og kompetence udvikling Amazon-effekten.

HVAD HAR VI LÆRT IGENNEM CORONAKRISEN OG DEN TRANSFORMATION, DEN HAR SKABT?

Vigtigheden af digitalisering, og hvordan vores digitale kompetencer og nye vaner hurtigt har rodfæstnet sig i det private og professionelle liv. De digitale fordele og muligheder, såvel som vigtigheden i organisatorisk parathed og agilitet.

HVEM I BRANCHEN FORTJENER ET SKULDERKLAP – OG HVORFOR?

Der er mange, der fortjener et skulderklap, men specielt MCE-teamet hos Lemvigh-Müller fortjener et kæmpe skulderklap for den forandringsparathed, dedikation og kreativitet som har skabt stærke resultater og leverancer i et helt særligt ”forandringens coronaår”. De har været mega seje!