Erfaring

I 1994 startede Nicolaj som konsulent hos Det Konservative Folkeparti, inden han i 2000 blev partner hos Holm Kommunikation. I 2003 startede han Radius CPH, hvor han i dag er Founder, Senior Partner & Chairman of the Board.

Motivation

I 2003 drømte Nicolaj Taudorf Andersen om en forretning, hvor analyser, fakta og indsigter var det bærende element i måden at arbejde på. Med kommunikationsbureauet Radius er drømmen blevet til virkelighed. Foruden sit virke hos Radius er Nicolaj en skarp kommunikatør i det offentlige rum, hvor han ytrer sig om aktuelle kommunikationsudfordringer, og med tre år hos Det Konservative Folkepartis kommunikationsenhed og seks år som kommunikationsråd- giver hos Holm Kommunikation ved han, hvad han taler om. Det er med afsæt i et dybt branchekendskab, at Nicolaj har tegnet en retning for Radius, hvor entydig vækst og profitabilitet er på agendaen, og det har sendt bureauet på en spændende rejse, som lander dem en position som et af Danmarks største kommunikationsbureauer. Nicolaj bydes derfor velkommen på The M List.

Hvad har været din største professionelle succes i 2020?

At være en del af et kæmpe sammenhold i Radius, som har gjort det muligt for os at styre virksomheden sikkert igennem den største samfundskrise siden finanskrisen i 2008 – med alt hvad det indebærer af usikkerhed. Krisen til trods leverer vi det bedste resultat i virksomhedens historie i 2020 baseret på en række tunge corporate kommunikationsopgaver i kombination med en meget kompetent organisation og medarbejdere. Det gør mig utrolig stolt.

Hvad bliver din største professionelle udfordring i 2021?

At fastholde moment fra 2020 – herunder yderligere at udbygge positionen som den foretrukne corporate rådgiver inden for kommunikation i Danmark og at fortsætte udbygningen af vores kampagnemotor.

Hvordan forventer du, at din rolle vil ændre sig i 2021?

Det forventer og håber jeg faktisk ikke, at den gør. Men jeg håber også i 2021 på at lære nye, spændende mennesker og problemstillinger at kende, da det har været mit privilegie og mit drive, siden jeg startede Radius for 17 år siden.

Hvilke tendenser i branchen vil du gerne se mere af i 2021?

Hvis corona har været godt for noget, så er det, at vi i branchen har skulle for- holde os benhårdt til, hvordan vores rådgivning skaber værdi for vores kunders forretning. Det parameter bliver sat på spidsen i krisetider, og det er godt: Vi har en forpligtelse til at insistere på at rykke noget og gøre en forskel med vores rådgivning. Det er vi gode til i Radius, og vi er blevet endnu bedre i 2020 – ikke mindst fordi vores kunders virkelighed har krævet det af os på nye måder.

Hvad har vi lært igennem Coronakrisen og den transformation, den har skabt?

Snuden yderligere i sporet, og at effektivitet fint kan gå hånd i hånd med fleksi- bilitet ift. udførelse af arbejdet uanset om det er på kontoret eller hjemmefra.

Hvem i branchen fortjener et skulderklap – og hvorfor?

To skulderklap: Et til Kim Larsen og kommunikationsteamet i Danske Bank for en helt uden sidestykke kamp for banken i en periode med flere omdømme- mæssige udfordringer, der kræver deres stærke kompetencer og tilstedeværelse 24/7. Det andet til Sundhedsstyrelsen, som vi har haft fornøjelsen af at arbejde sammen med om to kampagner i 2020. Cadou til deres mod og evne til at angribe misinformation og gå aktivt ind i debatten på sociale medier. De forholder sig nøgternt til fakta, og står på mål for styrelsens anbefalinger og faglige evidens.