Erfaring

I 2012 kom Nikolaj til BABY i en stilling som Associate Consultant. Han rykkede siden videre til Kunde & Co., hvor han tilbragte de næste knap tre år, inden han fik stillingen som Head of Online & Marketing hos CBB Mobil. Her sidder Nikolaj i dag som Head of Sales & Marketing.

Motivation

Nikolaj Boserup har med stor marketingstrategisk dybde og stærke kundeind- sigter været med til at fastslå CBB Mobils markedsposition og styrke virksom- hedens kommercielle muskel – og det er ikke gået ubemærket hen i branchen. I februar 2020 kunne Nikolaj sætte sig i chefstolen for CBB Mobils salgs- og marketingindsatser med forfremmelsen til Head of Sales & Marketing. Med et talent for digital marketing og en evne til at nytænke satte Nikolaj i 2019 “oprigtighed” på agendaen, bl.a. gennem en mobil-kampagne, der havde til hensigt at skifte glansbilledet ud med ærlighed i den fysiske såvel som den digitale verden. Dette har Nikolaj fortsat holdt fast i, hvilket bl.a. har givet selskabets Danmarks mest tilfredse mobilkunder med prisen ”Loyalty Award 2020”. The M List anerkender Nikolaj for sine faglige meritter og gode ledelsesevner!

Hvad har været din største professionelle succes i 2020?

At hele teamet omkring CBB har spillet Champions League, og at vi dermed har bidraget til et 2021, hvor Telenor som helhed har vundet det danske telemarked.

Hvad bliver din største professionelle udfordring i 2021?

At vi har enormt høje forventninger til os selv ift. at bringe data i spil og der- med levere endnu bedre kundeoplevelser og lavere kundeafgang.

Hvordan forventer du, at din rolle vil ændre sig i 2021?

Bredere og mere strategisk. Jeg regner med at bruge meget krudt på at drive samarbejde og kultur i et arbejdsår, der til stadighed vil være præget af en fleksibel arbejdsform med meget hjemmearbejde.

Hvilke tendenser i branchen vil du gerne se mere af i 2021?

Fokus på værdiskabelse og grundelementerne i strategisk markedsføring – og mindre buzz!

Hvad har vi lært igennem Coronakrisen og den transformation, den har skabt?

Stærke brands leverer stærkt i krisetider, hvis de ikke er direkte berørt af krisens natur som fx rejsebranchen. Og at forbrugerne stadig har samme kernebehov, og at de nok skal finde måder at tilfredsstille dem på.

Hvem i branchen fortjener et skulderklap – og hvorfor?

Benjamin Borch, for en flot og eksplosiv vækst hos NoA Connect.