Erfaring

Ørnulf startede sin karriere som Planner hos Leo Burnett i Oslo. Han blev derefter Account Director hos TRY Reklamebyrå, hvorefter han blev Managing Partner hos Naked Communications. I 2012 blev Ørnulf International Planning Director hos Kitchen/Publicis Group, inden han trådte ind i sin nuværende rolle som Strategy Director hos The North Alliance.

Motivation

Ørnulf Johnsen indtager en central rolle hos NoA, hvor han med succes har skabt sammenhæng mellem netværkets kernekompetencer og drevet stærke kundeorienteringsprocesser. Det har resulteret i vellykkede transformationer og dokumenterede stærke vækstcases. Både i & Co. og på tværs af NoA har Ørnulf spillet en vigtig rolle i, at netværket er blevet dygtigere til at dokumen- tere værdien af kreativitet i form af øget salg, bedre kundeoplevelser og mere motiverede medarbejdere. 2020 har ikke været et stille år for Ørnulf. Han har både været strategisk direktør på anden kampagne af den roste ”All the Way”-brandplatform for Maersk samt på en ny kampagne for Danica Pension, som sælger festivalbilletter til Northside 2049, for at få folk til at se værdien i en pensionsopsparing. Vi byder atter Ørnulf velkommen på The M List.

Hvad har været din største professionelle succes i 2020?

Vi er blevet langt dygtigere til at skabe sammenhæng mellem vores kompe- tenceområder i NoA og derigennem kunne drive kundeorienteringsproces- ser på virksomhedsniveau. Denne værdi inkluderer både øget salg, højere betalingsvilje, bedre kundeoplevelser, mere motiverede medarbejdere og mere vellykkede transformationer – vækst og velstand.

Hvordan forventer du, at din rolle vil ændre sig i 2021?

Vi er blevet langt dygtigere til at skabe sammenhæng mellem vores kompe- tenceområder i NoA og derigennem kunne drive kundeorienteringsproces- ser på virksomhedsniveau. Denne værdi inkluderer både øget salg, højere betalingsvilje, bedre kundeoplevelser, mere motiverede medarbejdere og mere vellykkede transformationer – vækst og velstand.

Hvad bliver din største professionelle udfordring i 2021?

Vi skal håndtere en endnu større kompleksitet i vores leverancer, mens vi samtidig holder fast i vores høje kreative niveau.

Hvordan forventer du, at din rolle vil ændre sig i 2021?

Vores kreativitet skal blive endnu bredere og få større impact på tværs af vores kunders forretninger. Det vil lykkes gennem endnu tættere samarbejde med kunder, kolleger og andre partnere – ved at udfordre hinanden, tænke nyt og sammen skabe resultater, vi kan være stolte af.

Hvilke tendenser i branchen vil du gerne se mere af i 2021?

Kreativitet på tværs af kompetencer, fra analyse til strategi og hele vejen gennem implementeringen.

Hvad har vi lært igennem Coronakrisen og den transformation, den har skabt?

De menneskelige behov er relativt konstante, men vi er ekstremt tilpasnings- dygtige ift., hvordan vi dækker dem. Denne grundlæggende indsigt skal også ligge til grund for, hvordan vi driver virksomhed.

Hvem i branchen fortjener et skulderklap – og hvorfor?

Jeg vil gerne pege på Lars Thomsen i Telenor. Først og fremmest for at være en trofast supporter af West Bromwich Albion. Men også for at løfte anerken- delsen af hvilken værdi positionering har i Telenor Group og tage det med sig som ny CEO i Telenor Danmark.