Erfaring

Pelles kreative karriere tog fart i 2001, da han fik foden indenfor hos In2media i rollen som Art Director og senere kreativ direktør. Han fortsatte siden hos B-Reel og kort tid efter hos Bacon. I 2008 gik Pelle sine egne veje og stiftede I Am Pelle og i 2011 bureauet Spring/Summer. Her har han siddet som CEO og Creative Director lige siden.

 

 

Motivation

Kreativ kompromisløshed og fingeren på den digitale puls lander igen Pelle Martin en plads på The M List. Siden han åbnede op for sit kreative talent, har han leveret banebrydende digitale såvel som kreative koncepter til kunder ver- den over. Dette har gjort Pelle bemærket på både den danske og internationale scene, samt markeret ham som en af de mest succesrige kreative direktører inden for sit fag. Pelles evne til at bygge bro mellem den digitale verden og det traditionelle reklamelandskab har gennem tiden høstet flere priser. For Spring/ Summer har 2020 igen budt på nomineringer ved Creative Circle, velkomst til to nye direktører og skrevet virksomheder som AIAIAI, Rosendahl og American Express på kundelisten. Pelle anerkendes igen for sit talent til både at lede kreative teams og fremtrylle prisvindende digitale kommunikationskoncepter.

Hvad har været din største professionelle succes i 2020?

Vi står med et af de bedste finansielle år i Spring/Summers historie, og det havde jeg bestemt ikke regnet med i april måned. 2020 blev også året, hvor vi fik en lige fordeling imellem mænd og kvinder i Spring/Summer, hvilket er en markant milepæl for mig og for os.

Hvad bliver din største professionelle udfordring i 2021?

Organisatorisk er det stadigt udfordrende med de ændrede arbejdsforhold, og usikkerheden omkring ressourcer løbende. Vi står overfor vækst, og vi flytter til nye, bedre og større lokaler, og det er afgørende at finde de rigtige folk til at fortsætte den retning vi er på, med flere i organisationen.

Hvordan forventer du, at din rolle vil ændre sig i 2021?

Jeg vil gøre en del for at frigive noget af min tid til at bygge videre på kulturen i virksomheden, der er ikke meget tid tilovers i øjeblikket med fuld tryk på opgaverne og medarbejdere der arbejder fra forskellige steder, så der er bestemt noget at arbejde på. Vi vil også prøve at være lidt mere synlige i medielandskabet i 2021.

Hvilke tendenser i branchen vil du gerne se mere af i 2021?

Jeg så gerne, at vi i Danmark bygger endnu mere på kvalitet, når vi arbejder med kommunikation og design. Danmark er kendt for høj kvalitet, drevet af funktion og en no-nonsense tilgang til at udføre vores arbejde, og det skal dyrkes mere end det bliver i dag. Vi har kæmpe værdi for verden.

Hvad har vi lært igennem Coronakrisen og den transformation, den har skabt?

Vi har lært, at man ikke lærer meget af profetier. Der er bare nogle større kræfter på spil, som kan være svære at læse. Heldigvis hører man en del gode historier på trods af krisen. Jeg tror ikke at det har skabt en stor transformation. Mere en stærk vilje til at fortsætte et nogenlunde normalt arbejdsliv og blive ved med at lave godt arbejde.

Hvem i branchen fortjener et skulderklap – og hvorfor?

Jeg vil gerne give de bureauer og individuelle professionelle, som forstår at gøre hele verden til deres marked et skulderklap. Verden har brug for det, vi kan her, og der er ikke nogen grund, til at bureauer i Danmark skal kæmpe om de samme kunder igen og igen.