Erfaring

I 2004 indledte Per sin rejse hos MediaCom Denmark, hvor han over de næste seks års tid sad i diverse stillinger, herunder Account Manager, Account Director, Client Service Director og Head of Communication Planning. Han kom siden til Carat Denmark, inden han blev en del af momondo/KAYAK, hvor han i dag er Vice President, EMEA Marketing.

Motivation

Per Christiansen er en kommerciel og kommunikationsstrategisk CMO karakteriseret ved høje ambitioner, vedholdenhed og stærke visioner – og det har vist sig at være en unik kobling i 2020. Som VP, EMEA Marketing hos KAYAK varetager Per et tungt ansvar, som i lyset af COVID-19 er blevet et par blylod- der tungere. Til trods for et massivt pres på rejsebranchen har Per formået at ruste KAYAK til en omstillingsparat virkelighed og sat sammenhold og tværorganisatorisk samarbejde i højsædet. Med den nye reklamefilm ”Let’s Open Our Worlds – by staying home”, som bærer budskabet om, at verden vil åbne op igen, og at KAYAK til den tid er klar til at stille rejsesulten, fastlår Per desuden sin evne til at vende udfordring til mulighed. Per formår at aktivere KAYAK-brandet i en forandret virkelighed, og det lander ham på The M List 2021.

Hvad har været din største professionelle succes i 2020?

I 2020 gik rejsebranchen i stå, og rejserestriktioner gjorde, at vi blev hjemme eller rejste lokalt fremfor internationalt. Selv under disse ekstreme forhold er det lykkedes os, at tilpasse forretningen, hjælpe vores rejsende og udnytte de nye muligheder inden for indenrigsrejser. Alt sammen tiltag der har gjort, at vi går styrket ind i 2021.

Hvad bliver din største professionelle udfordring i 2021?

Udefrakommende faktorer, såsom rejserestriktioner, udfordrer vores marketingstrategier og investeringsplanlægning, så fleksibilitet og dynamisk tilpasning bliver de største udfordringer i 2021.

Hvordan forventer du, at din rolle vil ændre sig i 2021?

Med ansvaret for EMEA Marketing vil mit fokus i 2021 være på genopbygningen af vores forretning samt at sikre internt fokus og alignment på de fælles udfordringer og mål i regionen.

Hvilke tendenser i branchen vil du gerne se mere af i 2021?

Coronakrisen har ændret på mange af spillereglerne i såvel rejse- som marketingbranchen i 2020, og især accelerationen af digitaliseringen af samfundet samt nye partnerskabsmuligheder, der ikke tidligere var mulige, er tendenser der gerne må forsætte i 2021.

Hvad har vi lært igennem Coronakrisen og den transformation, den har skabt?

Den nye situation har vist, at vi som mennesker og organisationer kan til- passe os utrolig hurtigt, når vi bliver presset til det, og at store omvæltninger giver nye muligheder.

Hvem i branchen fortjener et skulderklap – og hvorfor?

Jeg vil gerne give et kæmpe skulderklap til mit team og alle hos KAYAK, der har gjort en ekstra indsats i et udfordrende år, hvilket gør det muligt, at vi går styrket ind i 2021.