Erfaring

Peter kickstartede sin karriere som Sales Manager hos Pepsi Cola. Siden har han været forbi både Dansk Indkøbs- og Logistik Forum, TDC Mobile, Siemens Mobile, Statoil og TOYS”R”US, inden han i 2015 kom til Coop.dk, hvor han i dag sidder som CMO.

Motivation

Peter Boris Kreilgaard er en garvet marketer, som gennem en vedvarende prioritering af et stærkt kundefokus er lykkedes med at skabe et coop.dk, der formår at differentiere sig på et ellers konkurrencepræget marked og levere den ene salgsrekord efter den anden. Over årene har Peter haft succes med at skabe en forretning, der anerkender behovet for dataintegration og imødekommer kompleksiteten i det omskiftelige kundebehov. Det har etableret coop.dk som en databaseret, agil og omstillingsparat forretning, der mestrer den digitale marketingdisciplin til UG. COVID-19 har stået som den ultimative test for forretningens e-commerce- og marketingsetup. Til trods for danskernes ”stormløb” mod online dagligvarebutikker, har coop.dk med succes evnet at omstille sig efter det ændrede kundebehov, og Peter er derfor atter at finde på The M List

Hvad har været din største professionelle succes i 2020?

At stå i spidsen for +30 dybt professionelle marketers i Coop eCommerce Marketing, og at vi sammen har leveret salgsrekorder igen og igen og igen.

 

Hvad bliver din største professionelle udfordring i 2021?

Fortsætte udviklingen af marketing som en forretningskritisk enhed, der har et stadigt stigende ansvar for omsætning såvel som bundlinje.

 

Hvordan forventer du, at din rolle vil ændre sig i 2021?

Nedenstående tendenser vil (fortsætte med at) præge min rolle i 2021.

Hvilke tendenser i branchen vil du gerne se mere af i 2021?

Vil gerne se, at marketingdisciplinen fortsætter med at: Drive den digitale udvikling. Tage stadigt større ansvar for omsætning og indtjening. Sikre endnu bedre ”customer insights” baseret bl.a. på de digitale kanaler. Marketingdisci-plinen er i en brydningstid. Det er nu, vi skal “steppe op” og tage endnu større ansvar!

Hvad har vi lært igennem Coronakrisen og den transformation, den har skabt?

At teamwork stadig er, og altid vil være den eneste løsning, når større ændringer sker. Vores succes står og falder på vores evne til at arbejde sammen. Opad, nedad og på tværs i alle organisationer.

Hvem i branchen fortjener et skulderklap – og hvorfor?

Listen er lang over dem, der hver dag gør en forskel i deres respektive organisationer. Er så heldig at jeg møder en lang række af disse hver eneste dag. At fremhæve en enkelt er ganske enkelt ikke muligt…