Erfaring

Ralf kickstartede sin karriere som Brand Consultant hos The Brand Union i 2001. I 2002 kom han til Sigma som Client Lead, og siden 2004 har han haft sin gang hos bureauet Advice i en rolle som CCO samt Partner.

Motivation

Ralf Lodberg har gang på gang vist sit værd i krydsfeltet mellem strategi, branding og kreativ konceptudvikling, hvor han har markeret sig som en stærk kommunikationsprofil, der i dag er en af de drivende kræfter hos Advice. Siden Ralfs ankomst til bureauet har han gennem driften af stærke brandingpro- cesser, strategiske tiltag og kreative koncepter været aktiv bidrager til den succeshistorie, som Advice har taget form som, og det har over tiden høstet en række priser. 2020 har kun budt på mere af samme skuffe, hvor bureauet er blevet anerkendt ved bl.a. Creative Circle og Danish Digital Award. Ralf kan derfor bryste sig af at stå i spidsen for en prisvindende bureausammensæt- ning, hvor han sætter både passion, branding, forretning og medarbejdere højt på agendaen. Det anerkendes med endnu et år på The M List.

Hvad har været din største professionelle succes i 2020?

Det er helt sikkert, at vi indtil videre har klaret skærene ret godt i Advice. Det har været en kæmpe glæde at se, hvordan alle Advicere bare har kæmpet sammen for at komme godt igennem den svære tid. Det er jeg meget taknem- melig og ydmyg over.

Hvad bliver din største professionelle udfordring i 2021?

Det handler om fortsat at styre igennem et på alle måder usikkert år, og det bliver også et år, hvor jeg kommer til at kigge lidt længere frem og tegne bille- det af fremtidens Advice sammen med gode kolleger. Sidst men bestemt ikke mindst bliver det de spændende opgaver, vi lige nu er ved at starte op sammen med eksisterende og nye kunder.

Hvordan forventer du, at din rolle vil ændre sig i 2021?

Jeg håber selv, at den kan blive mere skarpt fordelt mellem:
1) Operationelt arbejde for kunder og ledelse af kundeprojekter
2) Sikring af driften
3) Strate- gisk ledelse
4) Positionering af Advice.

I år er det mest blevet til 1 og 2 🙂

Hvilke tendenser i branchen vil du gerne se mere af i 2021?

Jeg vil gerne se mere gennemført agenda-setting hos modige brands, og håber at bæredygtighedsbegrebet åbnes mere op, så hele båndbredden af de 17 verdensmål udnyttes. Og jeg vil gerne se flere kreative, interaktive digitale løsninger, som giver forbrugerne en reel ny relation til brandet.

Hvad har vi lært igennem Coronakrisen og den transformation, den har skabt?

At det er nederen ikke at kunne kramme. Vi har brug for hinanden som mennesker. Vi kan helt sikkert også arbejde smartere og forhåbentligt mere frisættende for den enkelte – men vi har brug for at mødes og danne gammel- dags analoge relationer også.

Hvem i branchen fortjener et skulderklap – og hvorfor?

Alle de hårdtarbejdende medarbejdere, især de unge, der har måtte sidde hjemme uden at kunne gå uden for en dør – de fortjener en kæmpe ægte high five, når det bliver muligt igen.