Erfaring

Siden 1998 har Rasmus siddet i stillingen som kreativ direktør og partner hos e-Types. Ved siden af sin stilling hos e-Types har han desuden varetaget en række roller som Board Member hos bl.a. Sort/Hvid, Danish Design Council og senest Dansk Design Center.

 

Motivation

Siden 1998 har Rasmus Drucker Ibfelt drevet det kreative output og niveau hos e-Types, og med afsæt i stærke designindsatser har han placeret både sig selv og bureauet som centrale spillere på banen. Foruden en placering på The M List 2020 har Rasmus’ kreative og designmæssige udfoldelser høstet en række succeser i form af brancheanerkendelse samt en bred vifte af tilfredse kunder, som bl.a. tæller Bang & Olufsen, Vipp, Heartbeats og Fritz Hansen. Med Ras- mus i front har e-Types desuden indtaget en synlig rolle under COVID-19, hvor bureauet har været ansvarlig for at videreudvikle Sundhedsstyrelsens grafiske ikoner, som over hele landet sætter fokus på ”sundhed for alle”. Rasmus tager en visionær tilgang til designfaget, og det placerer ham ikke blot som en markant kreativ direktør, men sætter ham også igen på The M List.

Hvad har været din største professionelle succes i 2020?

At vores bureau er kommet stort set upåvirket igennem coronakrise og ned- lukning. At vi har fået nye yngre kræfter ind i vores partnergruppe, således at vi står stærkere end nogensinde før. Det er egentlig meget godt gået.

Hvad bliver din største professionelle udfordring i 2021?

At bygge på e-Types med nye kompetencer, således at vi bliver et endnu mere kreativt sted at være i nærheden af.

Hvordan forventer du, at din rolle vil ændre sig i 2021?

Eftersom vi nu har forynget e-Types en smule, inviteret nogle nye seje typer ind i partnergruppen bliver min rolle i højere grad at hjælpe dem med at træde i karakter og lykkes.

Hvilke tendenser i branchen vil du gerne se mere af i 2021?

Mere nytænkning i 2021. Det er fantastisk, så meget man tør lave om, så mange chancer man tør tage, når man står midt i verdensomspændende pandemi. Den tænkning skal vi tage med ind i 2021.

Hvad har vi lært igennem Coronakrisen og den transformation, den har skabt?

At vi åbenbart er bedst til at ændre på vores forretning, når der er en bræn- dende platform. Men det vidste vi måske allerede. Det samme skete under finanskrisen, hvor en masse nyt og spændende opstod.

Hvem i branchen fortjener et skulderklap – og hvorfor?

Kæmpe Zoom skulderklap til hele branchen. Vi har fortjent en stor fadøl, men den slags er jo lidt kompliceret for tiden, så et online skulderklap er, hvad det kan blive til i 2020.