Erfaring

I 2000 startede René som Research Executive hos TNS Gallup. Han kom siden til Coca Cola som Region Business Intelligence Analyst, inden han begyndte sin rejse hos Carlsberg, hvor han over årene har siddet i diverse roller, og i dag varetager funktionen som VP, Commercial Development & Execution.

Motivation

Som VP, Commercial Development & Execution hos Carlsberg varetager René Fyrsterling bryggeriets kommercielle udfordringer og muligheder – en opgave han udfører til UG. Renés faglighed ses som en sammensmeltning mellem analytisk begavelse, strategisk erfaring og en stærk salgsfornemmelse. Det har vist sig at være en effektiv blanding, når der skal præsteres på den kom- mercielle front. René har formået at omsætte Carlsbergs strategi til konkrete aktiviteter, som gang på gang lander forretningen flotte resultater, og han har dertil spillet en central rolle i transformationen af Carlsberg til en mere lean og faktabaseret virksomhed. Med afsæt i et dybt kendskab til FMCG-markedet og en faglig bagage har René akkommoderet forretningen i en ellers turbulent og udfordrende tid. Det skriver René ind på årets liste.

Hvad har været din største professionelle succes i 2020?

At vi i en meget turbulent tid har formået at tilpasse vores forretning.

Hvad bliver din største professionelle udfordring i 2021?

At finde nye veje til vækst.

Hvordan forventer du, at din rolle vil ændre sig i 2021?

Rollen som leder ændrer sig i øjeblikket, og det forventer jeg fortsætter ind i 2021.

Hvilke tendenser i branchen vil du gerne se mere af i 2021?

At der kommer et større fokus på ROI, så man langt bedre kender effekten af sine investeringer.

Hvad har vi lært igennem Coronakrisen og den transformation, den har skabt?

At man som individ og virksomhed er ganske sårbar overfor udefra kommen- de faktorer, men at kriser både skaber og motiverer nye måder at tænke og organisere sig på.

Hvem i branchen fortjener et skulderklap – og hvorfor?

Mine kolleger i Carlsberg.