Erfaring

Rolf har et CV’et, der er prydet med direktørstillinger. Disse tæller bl.a. Media Director hos Envision, adm. direktør hos MediaBureauet og senere Business Manager, da sidstnævnte blev opkøbt af Carat i 2003. De seneste 10 år har Rolf siddet som CEO hos UncleGrey og siden 2017 som også CEO hos GREY Group Nordic.

Motivation

Der er ikke mange i branchen, der kan se tilbage på en karriere med så mange flotte ledende poster som Rolf Bach Christensen – og det er tilmed et arbejde, han kan være stolt af. Som CEO for UncleGrey, GREY Danmark og GREY Nor- dic har Rolf gang på gang garanteret, at både lokale og globale virksomheder har styrket deres brands gennem kreative løsninger, alt imens han har taget godt hånd om de eksekverende medarbejdere. 2020 er ingen undtagelse. Det forgangne år har Rolf fastholdt et stærkt fællesskab og en engageret kultur samt opretholdt en sund forretning. Samtidig var 2020 også året, Uncle GREY flyttede sammen med AKQA i Aarhus – et bofællesskab der endte i en lykkelig fusion. Sammen står de stærkt og har oprustet integrerede ydelser, og The M List ser med spænding frem til at følge Rolf og den nye fusions færd.

Hvad har været din største professionelle succes i 2020?

At vi har formået at stå sammen og passe på hinanden som organisation i et udfordrende år og samtidigt udkomme med gode ting sammen med vores kunder og ikke mindst stadig holde en sund forretning.

Hvad bliver din største professionelle udfordring i 2021?

Sammen med alle mine nuværende kolleger i Uncle Grey og kommende ditto i AKQA at bidrage til en fusion, der skaber en stærk, dygtig og ambitiøs arbejdsplads med en sund og sympatisk vinderkultur.

Hvordan forventer du, at din rolle vil ændre sig i 2021?

Det bliver spændende at bidrage til at fusionere de to kulturer fra AKQA og Uncle Grey og medvirke til at skabe en samlet offering til markedet, der spænder bredere og dybere, end vi hidtil har gjort hver for sig.

Hvilke tendenser i branchen vil du gerne se mere af i 2021?

Ikke overraskende ser jeg gerne, at der fokuseres mere på værdien af kreati- vitet, som driver af effektivitet.

Hvad har vi lært igennem Coronakrisen og den transformation, den har skabt?

Hvor omstillingsparate vi alle er samt alt hvad Teams-møder kan…. og hvad de ikke kan.

Hvem i branchen fortjener et skulderklap – og hvorfor?

Jeg synes, Mona Juul har lavet det vildeste og modigste jobskifte ind på Christiansborg, og jeg synes, hun klarer det fremragende!