Erfaring

Ronni startede ud som Commercial Specialist ved den danske ambassade i Singapore. I 2007 startede han hos Envision i en stilling som Digital Manager og senere Digital Director & Partner, inden han rykkede videre til en stilling som Vice President hos M2 Film, som han stadig bestrider i dag.

Motivation

For sjette år i streg indtager Ronni Madsen en flot plads på årets liste. Ronnis kreative begavelse har skabt imponerende fremdrift for filmproduktionshuset M2Film Group, som over årene har ført til den ene succes efter den anden. Ronnis CV er et effektivt pejlemærke for dybden på den faglighed, som han bærer rundt på – en faglighed der gennem tiden har sikret filmproduktionshuset en række nationale og internationale priser. Et eksempel herpå  er Netflix-debuten i 2018 med dokumentaren ”LEGO House – Home of the Brick”, som for alvor tilføjede selskabet et globalt publikum og hjalp med at vinde titlen som ”Production Company of the Year” for andet år i træk ved Cannes Corporate Awards. Ronni efterlader synlige resultater på sin vej, og hans kæmpe talent sender ham direkte ind på The M List 2021.

Hvad har været din største professionelle succes i 2020?

Vi har fået M2-husene, kollegerne, kunderne og projekterne helskindet gennem krisen. Det er jeg stolt over.

Hvad bliver din største professionelle udfordring i 2021?

Den er nem. Vi skal ud og jagte Den Store Revanche, for alt det vi ikke fik hevet hjem i kriseåret.

Hvordan forventer du, at din rolle vil ændre sig i 2021?

Jeg skal lære at blande mig lidt mere udenom på projekterne. Jeg har dygtige kolleger. Og så skal jeg fortsat være med til at udvikle en sulten kultur og en tilgang, hvor alle bliver spillet gode.

Hvilke tendenser i branchen vil du gerne se mere af i 2021?

Indhold, substans og visioner belønnes mere og mere af brugerne – og jeg oplever en generel bedre modvægt til det, jeg kalder “fis og balloner”. Det er rigtig godt – og peger fremad for branchen.

Hvad har vi lært igennem Coronakrisen og den transformation, den har skabt?

Vi har lært en masse om globale sammenhænge – og om skrøbelighed. Det får betydning fremadrettet. Jeg forsøger personligt at zoome ind på de positive ting, vi også hiver ud af krisen. Jeg har i hvert fald lært, at vi med vilje, opfindsomhed og forandringsparathed kan drive vores projekter og virksomheder fremad – også når det virkelig driller.

Hvem i branchen fortjener et skulderklap – og hvorfor?

Hello Monday. Fordi de lykkes internationalt på den store klinge ved at holde fast i en unik kreativ tilgang og kultur. Og så var det bare sjovt at se Hello Monday rydde bordet til Creative Circle igen. Flot!