Erfaring

Anders begyndte karrieren som Partner og Creative Director hos Blickfang Design i 2010. Efterfølgende har Anders været forbi New Solutions, ADtomic Communications, De Forenede Dampvaskerier og Scandinavian Design Group. I 2012 blev han Founder af KOM!KBH, og i dag er han hos Bold Scandinavia som Managing Director og North Alliance Partner.

Motivation

Anders Holm krediteres på The M List, qua hans ledelsesevner, drive samt kompromisløshed i måden, hvorpå han rådgiver sine kunder. Som North Alliance Partner og Managing Director i det fremadstormende strategiske designbureau, Bold Scandinavia, hersker der ingen tvivl om hans faglige kunnen. Anders har en unik evne til at positionere brands visuelle identitet, og med Bold skaber han attraktive og effektive identiteter for sine kunder. Dette blev anerkendt ved London International Awards 2021, da Bold vandt prisen for European Design Company of The Year. Anders og co. kan tilmed bryste sig af et 2021, som tæller internationale priser, ny kundetilstrømning og frem- gang i vækst. Det er meritter som disse samt Anders’ visionære mindset, som lander ham en plads på The M List 2022. Stort velkommen, Anders!

 

HVAD HAR VÆRET DET SVÆRESTE FOR DIG I DET FORGANGNE ÅR?

At se langt frem. At sige farvel og goddag. At holde fast i vækst og udvikling – i såvel kultur, som team og kreativt output. Og alt dette i et år, som har budt på de største forandringer vi har oplevet i Bold Copenhagens syvårige historie.

HVAD BLIVER DIN STØRSTE PROFESSIONELLE UDFORDRING I 2022?

At fortsætte rejsen med Bolds udvikling som bureau og kultur. Vi vil levere på højt internationalt niveau og fortsætte med at tilføje dygtige medarbejdere og specialiserede kompetencer til teamet, som gør at vi konstant kan flytte os fremad.

HVAD HAR VÆRET MEST VIGTIGT FOR DIN SUCCES I ÅR?

Jeg har været heldig at kunne omgive mig med et helt fantastisk hold i både Bold og NoA. Herunder særligt et stærkt Bold ledelseshold som gør, at jeg mere end før kan køre med det lange lys tændt. Det tillader mig at fokusere mindre på drift og mere på udvikling.

HVAD SAVNER DU, AT BRANCHEN DISKUTERER MERE?

Det er relativt nemt at tale om klima, fædre-barsel og andre politiske hot picks, men det at mange i en kreativ branche i så høj grad kæmper med stress, mindreværd og decideret angst, er et reelt problem. Vi bør i højere grad diskutere mentalt velvære som grundpræmis for kreativitet.

PÅ HVILKE(T) OMRÅDE(R) SER DU GERNE AT BRANCHEN UDVIKLER SIG?

I stigende grad tages der stilling til, hvad vi bidrager med, og hvilket potentielt ansvar vi kan bære for at ændre ved verdens status quo. Denne selvbevidsthed kan og bør bane vejen for store beslutninger og modigt arbejde. Jeg håber således, at branchen på én gang fortsætter denne modning men også forbliver herligt kreativt naiv.

HVEM I BRANCHEN FORTJENER ET SKULDERKLAP – OG HVORFOR?

Der er mange fra både fortid og nutid. Men for at se væk fra egen andedam, vil jeg ”klappe” John Veje hos Danske Bank. Han arbejder dybt professionelt med sit fag og besidder en troværdighed, et åbent sind og en positiv tilgang, som få. Dette selv når bølgerne går højest og bakken virker stejlest. Det, og han, har min største respekt.