Erfaring

Anders indledte karrieren hos Medical Match i 2006. Siden da har han været forbi Berlingske Business, Catinét, C3 Media og AVT Business School. I 2010 kom Anders til Kunde & Co., hvor han var omtrent ni år, senest i rollen Associate Partner. Anders var kort forbi Nordlid, før han kom til Telenor, hvor han i dag sidder som Director, Head of Marketing & Digital.

Motivation

Anders Holvøe er for første gang at finde på The M List, og dette for sin evne til at arbejde både strategisk og operationelt inden for de klassiske marketingdi- scipliner, hvor han formår at tage stafetten videre i arbejdet om at styrke Te- lenors brand og differentiering på markedet. Med dyb forståelse for markedets trends og tendenser samt forbrugermønstre og -ændringer, har Anders spillet en nøgleposition i Telenors fremdrift og markedsposition. 2021 blev året hvor Anders og Telenor satte fokus på, at det skal være enkelt og trygt at være kun- de, bl.a. med et øget værn mod digitalt identitetstyveri og reklamefilmen Net- Sikker, som centrerer sig om midler mod digitale krænkelser. Til Telenor har Anders bidraget med unikke strategiske, visionære og digitale evner, og lander sig en flot debut på The M List 2022.

 

HVAD HAR VÆRET DET SVÆRESTE FOR DIG I DET FORGANGNE ÅR?

Det har været at samle mange forskelligtartede profiler gående fra ledere, til marketingspecialister, medieprofiler og datascientist til et samlet team. Samtidig har vi flyttet perceptionen af Telenor, så vi i dag står langt bedre på brandopfattelse, kvalitet og pris.

HVAD BLIVER DIN STØRSTE PROFESSIONELLE UDFORDRING I 2022?

Det bliver, at holde fast i at bygge brand, og ikke falde tilbage i den taktiske kampagne-mølle. At balancere langsigtet brandopbyggelse og kortsigtet salg er svært i et hyper-konkurrencepræget marked. Fokus på værdi og ikke kun volumen vil være nøglen.

HVAD HAR VÆRET MEST VIGTIGT FOR DIN SUCCES I ÅR?

Tiltro fra den øverste ledelse og benhårdt arbejde fra hele teamet.

HVAD SAVNER DU, AT BRANCHEN DISKUTERER MERE?

Marketing er i bund og grund et håndværk. Jeg savner, at vi bruger mere tid på de ting der faktisk virker i stedet for at tale om alt det nye og smarte.

PÅ HVILKE(T) OMRÅDE(R) SER DU GERNE AT BRANCHEN UDVIKLER SIG?

Vi skal være bedre til at bevise de resultater vi skaber. Og så skal vi stoppe med være til fals for fancy-fluffy-buzz-word Power Point præsentationer.

HVEM I BRANCHEN FORTJENER ET SKULDERKLAP – OG HVORFOR?

Et kæmpe skulderklap til alle i Marketing & Digital hos Telenor. Vi blev et fælles team i starten af 2021, og jeg er hver dag glad for alle de ting, vi allerede har opnået.