Erfaring

I 2006 satte Anette for alvor gang i karrieren hos AdPeople. Siden har hun både lagt vejen forbi IC Group og AKQA Denmark. I 2016 pakkede Anette kufferten og indtog rollen som E-commerce Director hos ECCO Shoes. Anette var kort forbi dentsu international, inden hun indtog sin nuværende rolle som Chief Experience Officer hos Georg Jensen.

Motivation

Anette Hasling Jæger er en international leder, som både har indgående kendskab til retailmarkedet og stærke kompetencer inden for digitale satsnin- ger. Med en karriere inden for customer experience, e-commerce og retail faldt blikket på Anette, da en ny Chief Experience Officer skulle udvælges

til Georg Jensen i oktober 2021. Siden sin ankomst, har Anette bevist sine digitale og kommercielle kvalifikationer samt visionære kyndighed. Efter et udfordret 2020 har Anette haft en nøgleposition i optimeringen af de digitale platforme med sin tilgang til digital omnichannel, lederstil og fokus på sustainable commerce, som sikrer agilitet og en grønnere fremtid samt værdi for både forretning og kunder. Anette efterlader unikke genistreger i de virk- somheder, hun rører ved. En The M List 2022 profil værdig!

 

HVAD HAR VÆRET DET SVÆRESTE FOR DIG I DET FORGANGNE ÅR?

Ikke at være på kontoret med mine kolleger. Jeg har især savnet alle de små uformelle, ikke-planlagte øjeblikke og samtaler der opstår indimellem alle de planlagte møder.

HVAD BLIVER DIN STØRSTE PROFESSIONELLE UDFORDRING I 2022?

At være med til at sikre, at vi hos Georg Jensen fortsætter det gode momen- tum, vi har, som betyder, at vi stadig er i gang med en stor og spændende forandringsrejse.

HVAD HAR VÆRET MEST VIGTIGT FOR DIN SUCCES I ÅR?

At starte hos Georg Jensen.

HVAD SAVNER DU, AT BRANCHEN DISKUTERER MERE?

At man i endnu højere grad ser vores disciplin og fagområde i en større forretnings- og samfundsmæssig kontekst.

PÅ HVILKE(T) OMRÅDE(R) SER DU GERNE AT BRANCHEN UDVIKLER SIG?

Samme svar som ovenfor.

HVEM I BRANCHEN FORTJENER ET SKULDERKLAP – OG HVORFOR?

De kreative folk som udfordrer os og kæmper for de nytænkende og innovati- ve idéer. De minder os om, at vi ikke kun skal måle på tal og tage beslutnin- ger, baseret på hvad der kan forklares i historisk data, men at vi nogle gange er nødt til at tage beslutninger på visoner og mavefornemmelser, hvis vi for alvor skal flytte os.