Erfaring

Anja har lige siden karrieren tog fart varetaget diverse marketingroller hos bl.a. OK Amba, Siemens og Onfone. I 2013 kom Anja til Telmore, og senere til TDC i ledende roller. Anja landede i 2016 hos VICE Media. Først som Director of International Business og senest CEO, før hun kom til VIRTUE. I august 2021 blev Anja CMO hos Podimo.

Motivation

En CMO som Anja Agerbo Thomsen er et sjældent fund, og hun kommer med en solid erfaring inden for flere forskellige brancher – både på bureau- og virksomhedssiden. I august 2021 landede hun en ny destination som CMO for Podimo, og med sin strategiske forretningssjæl har hun allerede sat barren højt. På kort tid satte hun en ny kurs med en ny brandingstrategi på tværs af eksisterende og kommende markeder. Dette med henblik på at imødekomme streamings tjenestens mål om at skalere og etablere tjenesten udover de danske landegrænser. Målet kom tættere på en realisering i 2021 med indtrængen på det norske marked samt nye samarbejder bl.a. med podcasten “Her går det godt” og fodboldmagasinet Mediano. Med Anjas digitale og kommercielle tæft, er Podimo godt på vej mod hoved destinationen. Velkommen retur på listen!

 

HVAD HAR VÆRET DET SVÆRESTE FOR DIG I DET FORGANGNE ÅR?

At starte i et nyt job tager altid mange kræfter, fordi du både skal lære nye arbejdsgange, ny kultur, ny organisation, nye systemer og nye kolleger at kende. Når det så er sagt, så har det været en virkelig god oplevelse at starte i Podimo, og jeg har følt mig hjemme langt hurtigere end forventet.

HVAD BLIVER DIN STØRSTE PROFESSIONELLE UDFORDRING I 2022?

Vi kommer til at ekspandere til flere nye markeder i år. Desuden vokser vi hurtigt i vores fem eksisterende markeder med øgede investeringer i vores platform, i mere indhold og i vores brand. Jeg tror den største udfordring bliver at sikre, at vi kan følge med.

HVAD HAR VÆRET MEST VIGTIGT FOR DIN SUCCES I ÅR?

At være blevet en del af et fantastisk team i Podimo, og få lov til at stå i spidsen for at bygge et globalt brand op omkring et virkelig stærkt produkt.

HVAD SAVNER DU, AT BRANCHEN DISKUTERER MERE?

Effekt. Jeg synes der er for lidt fokus på de målbare resultater.

PÅ HVILKE(T) OMRÅDE(R) SER DU GERNE AT BRANCHEN UDVIKLER SIG?

Mindre pseudo-purpose. Jeg vil elske at se flere brands faktisk levere på deres purpose. Mere handling, flere aktive bidrag og mere autenticitet.

HVEM I BRANCHEN FORTJENER ET SKULDERKLAP – OG HVORFOR?

Iværksættere og ildsjæle, som tror så meget på deres idéer, at de tør føre dem ud i livet. Det er en kæmpe inspiration.