Erfaring

Efter en 16 års lang karriere hos Arla Foods, med titler som Marketing Director og Senior Vice President, skiftede Anne først til KiMs som Marketing Director og tre år senere til Orkla. I dag er Anne hos A. P. Møller Mærsk, hvor hun har arbejdet sig sikkert op ad karrierestigen til stillingen Head of Global Marketing.

Motivation

For første gang er Anne With Damgaard til at finde på The M List og er nomine- ret til Årets CMO 2022, og det er yderst velfortjent qua hendes evne til at forløse hardcore kommerciel strategi og sætte en ny retning for væksten hos Maersk, som står i et spændende strategiskifte. Anne kan bryste sig af, at have spillet en væsentlig rolle i at søsætte kursen for Maersks strategiske forretningstransformation. Med målet om at blive verdens stærkeste logistikudbyder, har Maersk lanceret den globale kampagne ”Upside”, som gør op med det traditionelle syn på end-to-end-logistikudbydning. Kampagnen har været en succes for at repositionerne sig på markedet, og de kan sammen med bureauet & Co. tilføje en Grand Prix ved WARC Effectiveness Award 2021. Der hersker ingen tvivl om, at Maersk er i trygge hænder med Anne som nøgleperson. Velkommen på listen!

 

HVAD HAR VÆRET DET SVÆRESTE FOR DIG I DET FORGANGNE ÅR?

Det forgangne år har været ufatteligt travlt, som følge af kæmpe efterspørgsel på transportmuligheder. Vi har arbejdet med at blive mere kundeorienteret bredt i organisationen og leve op til kundernes ønsker om langsigtede, værdi- baserede partnerskaber frem for kortsigtede her og nu-løsninger.

HVAD BLIVER DIN STØRSTE PROFESSIONELLE UDFORDRING I 2022?

Maersk gennemgår i disse år store forandringer på mange områder. Fra en shippingvirksomhed til en moderne logistikvirksomhed med stor fokus på den teknologiske udviklingen. Denne transformation gælder også for marketing. Dels på det digitale marketingområde og integrationen af nye virksomheder, produkter og brands.

HVAD HAR VÆRET MEST VIGTIGT FOR DIN SUCCES I ÅR?

Et stærkt og professionelt marketingteam, der i 2021 har gjort alt for både at fastholde og udvikle vores marketingstrategi . Full-funnel-marketing på tværs af alle kanaler. Alt lige fra vores meget succesrige globale brand kampagne til nyt kundekommunikations setup og stærke lokale “conversion”-kampagner

HVAD SAVNER DU, AT BRANCHEN DISKUTERER MERE?

Samarbejdet mellem salg og marketing. Personalisering. Fremtidig værdi af klar positionering i markedet og brandudvikling.

PÅ HVILKE(T) OMRÅDE(R) SER DU GERNE AT BRANCHEN UDVIKLER SIG?

Vores indflydelse på vækst- og forretningsperformance. Og vigtigheden at have en purpose-drevet forretning i fremtiden.

HVEM I BRANCHEN FORTJENER ET SKULDERKLAP – OG HVORFOR?

Er sikker på, at der er mange. Jeg har dog senest haft mest fokus på, hvad der sker på den globale logistikagenda, hvor diversitet er yderst vigtigt. Inspireret heraf vil mit skulderklap helt klart gå til Roccamore – #RespectHighHeels.Godt gået – “you rock”!