Erfaring

Benjamin startede sin karriere som CO-Founder af en række fremgangsrige virksomheder: Muzui.com, Crisp Social og Motley. Benjamin har tilmed været Business Director hos TBWA\Digital Arts Network i 2012 og Chief Media Officer hos Wunderman Thompson i 2017. Siden januar 2019 har Benjamin kunne kalde sig Partner & CEO i NoA Connect.

Motivation

Benjamin Borch er bureaubranchens svar på en schweizerkniv, der med både vished og skarphed skærer ind til benet, og forener kundeefterspørgsel med teknologi. Efter et flot 2020, har NoA Connect ikke sat tempoet ned – tværti- mod. Med Benjamin bag rattet stormer NoA Connect frem, og har for alvor sat sig på landkortet i Danmark. Dette afspejler Benjamins kommercielle bid som i 2021 har sikret en historisk bruttoavance i takt med en tilføjelse af interessante kunder samt nye talenter om bord til vækstrejsen. Benjamin brillerer i stillin- gen som CEO for NoA Connect, og er en af de tunge drenge i klassen, når det kommer til datadreven marketing. The M List hylder igen i år Benjamin for at sikre fortsatte succeser i et af de hurtigst voksende bureauer herhjemme – en opgave som han udfører til UG. Det lander en plads på årets liste.

 

HVAD HAR VÆRET DET SVÆRESTE FOR DIG I DET FORGANGNE ÅR?

Vi vil gerne re-definere, hvordan man organiserer et konsulenthus. Det betyder også, at man ikke kan bruge best practice. Man anvender værdier og kontinuerlig læring. Det svære er derfor, at acceptere og anvende usikkerheden som et præmis for nytænkning.

HVAD BLIVER DIN STØRSTE PROFESSIONELLE UDFORDRING I 2022?

Vi har en vækstkurve, som få nystiftede konsulenthuse nogensinde har haft før. Andre med samme succes ramte den efter mange år i markedet. Udfordringen er derfor, at lægge togskinnerne, mens vi drøner afsted. Alt dette uden at gå på kompromis med værdierne frihed, faglighed, og fællesskab.

HVAD HAR VÆRET MEST VIGTIGT FOR DIN SUCCES I ÅR?

Et kollektiv af mennesker, der var drevet af at udvikle sig selv og organisa- tionen. Vores strategi er vores organisation(sform), så min succes er dybt afhængig af dem, der realiserer strategien. Herudover et særligt shout out til NoA-gruppen, som er en fantastisk udvidet familie.

HVAD SAVNER DU, AT BRANCHEN DISKUTERER MERE?

Jeg savner nok, at man diskuterer mindre og i stedet manifesterer det i handlinger. Vi er gode til at være nytænkende i branchen, men vi er dårlige til at være nyskabende i organisation, samarbejdsmodeller, kapabiliteter og meget mere.

PÅ HVILKE(T) OMRÅDE(R) SER DU GERNE AT BRANCHEN UDVIKLER SIG?

Vi er jo sat i verden for at ændre den måde, man organiserer sig og arbejder på – gerne så andre låner vores erfaringer. I sidste bureauparadigme, har der været for stor fokus på standardisering og skalerbarhed. Det har skabt store formuer, men nu skal vi i marketingorganisationerne selv lære at holde trit med teknologi, medier og data.

HVEM I BRANCHEN FORTJENER ET SKULDERKLAP – OG HVORFOR?

Det er altid svært, da jeg helst ikke vil nævne kolleger og kunder, som ellers konstant imponerer. Så mit skulderklap går til alle i marketing, hvis arbejde ikke er digitalt. Ikke er skalerbart. Ikke automatiserer. Ikke leveres i real-time. De er en vigtig del af vores fælles økosystem, hvis der skal være balance.